Μάλιστα, ως παράδειγμα ανέφερε ότι υπάρχει η δυνατότητα για παροπλισμό 200-250 πλοίων στον κόλπο της Ελευσίνας. «Δυστυχώς, όμως, σήμερα, τα παροπλισμένα πλοία στην Ελευσίνα δεν ξεπερνούν τα 50, παρά την υψηλή ζήτηση, παγκοσμίως, για την υπηρεσία», είπε.
Ο κ. Κορκίδης, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, στο χαιρετισμό του:
«… Η ελληνική ναυτιλία, που αποτελεί ηγέτιδα δύναμη, παγκοσμίως και οι δυνατότητες που ανοίγονται σήμερα, δεν περιορίζονται μόνον στη ναυτιλία, αλλά και στην άμεσα συνδεδεμένη με αυτή λιμενική βιομηχανία.
Έπειτα και από τις εξελίξεις που αφορούν στη συμφωνία μεταβίβασης των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ στην Cosco, είναι πλέον προφανές ότι τα ελληνικά λιμάνια και, ιδιαίτερα, το λιμάνι του Πειραιά, μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για την ανάπτυξη της εθνικής μας οικονομίας. Όπως γνωρίζετε, τα προβλήματα και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος της λιμενικής βιομηχανίας στη χώρα μας, είναι πάρα πολλά, όπως η ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών, ως προϋπόθεση για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μεταξύ των διαφόρων προβλημάτων, εντάσσεται και το ζήτημα του παροπλισμού των πλοίων, λαμβάνοντας υπόψη και τη λανθασμένη οικονομική πολιτική στο θέμα του ελλιμενισμού πλοίων στο αγκυροβόλιο του κόλπου της Ελευσίνας. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάνουμε έσοδα, που δεν μας περισσεύουν.
Κι αυτό, γιατί τα πλοία που θέλουν να «δέσουν» προσωρινά, λόγω της κρίσης, που πλήττει τη ναυτιλία, κυρίως μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, αποφεύγουν τη χώρα μας, αφού τα τέλη ελλιμενισμού είναι ιδιαιτέρως υψηλά, σε σύγκριση με αυτά άλλων χωρών, στην Άπω Ανατολή και την Τουρκία. Επίσης, παρατηρείται το φαινόμενο να έχουν διαφορετικά τέλη το Λιμεναρχείο Ελευσίνας και ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας, φορείς που διαχειρίζονται τον ελλιμενισμό των πλοίων στην ίδια περιοχή. Περιγράφοντας την κατάσταση, βάσει του νόμου, υπάρχει η δυνατότητα για παροπλισμό 200-250 πλοίων στον κόλπο της Ελευσίνας σε τρεις περιοχές παροπλισμού. Δυστυχώς, όμως, σήμερα, τα παροπλισμένα πλοία στην Ελευσίνα δεν ξεπερνούν τα 50, παρά την υψηλή ζήτηση, παγκοσμίως, για την υπηρεσία.
Σε αυτό το πλαίσιο και επειδή η παραναυτιλιακή δραστηριότητα τείνει να εξαφανιστεί, με δυσμενέστατες συνέπειες, όπως αυτές της μείωσης της απασχόλησης και της στέρησης πολύτιμων εσόδων για τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας, αλλά, κυρίως, για την τοπική και εθνική μας οικονομία, ως Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, έχει ήδη προτείνει:
Τη μείωση των τελών για τη μεγαλύτερη προσέλευση καταπλεόντων πλοίων και εξισορρόπηση τους στο επίπεδο άλλων Λιμένων, με στόχο την αύξηση του ανταγωνισμού.
Tην επανεξέταση των τιμολογίων φορτοεκφόρτωσης, με συνοπτικό, σαφέστερο τιμολόγιο για τον πελάτη».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr