Συγκεκριμένα ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι Cosco, Goldair, Foodlink, Sarmed, MedLog, Eurobank Properties και Redeplan, με τις Eurobank Properties και Cosco να θεωρούνται οι επικρατέστεροι μονομάχοι.
Τα σενάρια
Το πρώτο σενάρια που εξετάζεται αυτή τη στιγμή αφορά στην εκχώρηση της συνολικής έκτασης των 2.038 στρεμμάτων σε έναν ιδιώτη με σύμβαση παραχώρησης. Το μοντέλο θα «πατήσει» πάνω στο νέο θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία επιχειρηματικών πάρκων εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας προκειμένου να χαίρει όλων των ευνοϊκών ρυθμίσεων της διάταξης.
Μεταξύ αυτών είναι η ανέγερση αποθηκών μέχρι 25 μέτρα, ο συντελεστής δόμησης στο 60% και η ένταξη στον επενδυτικό νόμο, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αγοράζει υπηρεσίες από τον ιδιώτη επενδυτή. Σε περίπτωση όμως που επιλεγεί αυτό το μοντέλο, τίθενται εκτός παιχνιδιού οι μικρότεροι παίκτες της ελληνικής αγοράς εφοδιαστικής αλυσίδας (Logistics) οι οποίοι αδυνατούν να επενδύσουν και να αξιοποιήσουν τόσο μεγάλη έκταση.
Το εναλλακτικό σχέδιο φαίνεται ότι «χωράει» και μικρούς παίκτες της αγοράς, καθώς προβλέπει το σπάσιμο της συνολικής έκτασης σε ξεχωριστά τμήματα (50-100 στρεμμάτων), χωρίς περιορισμός κατά πάσα πιθανότητα για τον αριθμό των τμημάτων που μπορεί να διεκδικήσει μία εταιρεία/κοινοπραξία. Το τελικό μοντέλο θα αποφασιστεί σε συνεργασία με τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις.
Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι η κατασκευή ενός εμπορευματικού κέντρου διεθνούς εμβέλειας και μεγάλης χωρητικότητας.
Και δεύτερο εμπορευματικό κέντρο στα σχέδια;
Την ίδια στιγμή πληροφορίες αναφέρουν ότι μελετάται από την Τράπεζα Πειραιώς η δημιουργία ενός εμπορευματικού κέντρου στα Οινόφυτα, γεγονός το οποίο ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο τον διαγωνισμό για το Θριάσιο Πεδίο.
Η έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων στο Θριάσιο Πεδίο για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ, και τον χώρο ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τετραγωνικών μέτρων, στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ. Η σύνδεση πλέον με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά (Νέο Ικόνιο) είναι που καθιστά την επένδυση ιδιαίτερα δελεαστική.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr