Πιο συγκεκριμένα το τίμημα από τα 34,1 εκατ. ευρώ, που προβλεπόταν το 2013 θα φτάσεις το επίπεδο των 80,1 εκατ. το 2018 με μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 19%.
Οι προβλέψεις του business plan γίνονται χωρίς να ληφθεί υπόψη ο "φιλικός διακανονισμός" με τον κινεζικό όμιλο, καθώς εκκρεμεί απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου η οποία αναμένεται εντός των ημερών. Σημειώνεται ότι η τροποποίηση της σύμβασης που περνάει από τη δικαιοσύνη προβλέπει ότι οι δυο πλευρές έχουν αποφασίσει την κατασκευή του δυτικού τμήματος του προβλήτα Εμπορευματοκιβωτίων ΙΙΙ και την ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού, δαπάνης 230 εκ. ευρώ, την οποία θα επενδύσει εξ’ ολοκλήρου η θυγατρική της Cosco, ΣΕΠ Α.Ε.
Τούτου δοθέντος η ΟΛΠ Α.Ε., η οποία λαμβάνει έχει λαμβάνειν για την παραχώρηση αυτή με ποσοστό επί των ενοποιημένων οικονομικών στοιχείων της ΣΕΠ Α.Ε. (21,5% σήμερα και 24,5% από το 2017), αναμένεται να μεγεθύνει ακόμα περισσότερο από ότι προβλέπει το business plan που εγκρίθηκε χθες το όφελός της αφού η αύξηση του όγκου εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να φτάσει στα 6,2 εκατ. TEU.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο επιχειρησιακό σχέδιο του οργανισμού «όλες οι εκτιμήσεις που καταγράφονται δεν περιλαμβάνουν την επίδραση από τη φιλική διευθέτηση, καθώς αυτή δεν έχει ολοκληρώσει τις απαιτούμενες δράσεις για την ενεργοποίησή της. Οι δε παραδοχές διακίνησης που υιοθετήθηκαν για την εκτίμηση του ανταλλάγματος, βασίζονται στην παραδοχή ότι την εξεταζόμενη περίοδο τα μεταβλητά έσοδα της παραχώρησης θα συνεχίσουν να είναι υψηλότερα από το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης». Η αναβάθμιση του Πειραιά σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια καθιστούν το σενάριο αυτό απόλυτα ρεαλιστικό, σύμφωνα με εκτιμήσεις ναυτιλιακών παραγόντων. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι μόνο σε περίπτωση δραματικής μείωσης των όγκων και, παράλληλα, διολίσθησης των τιμολογίων διεθνώς θα μπορούσε να πέσει το ποσοστό κάτω και από το εγγυημένο αντάλλαγμα.
Για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας προβλέπεται φέτος, μείωση επιβατών περίπου της τάξης του 10% «βάσει των υφιστάμενων στοιχείων εξαμήνου καθώς και λόγω της ιστορικότητας». Για το 2015 και εντεύθεν, «προβλέπεται αύξηση 4,5% που αποτελεί το μέσο ρυθμό ετήσιας αύξησης 2008-2013, ενώ προστίθεται 1% λόγω της δημιουργίας της νέας θέσης Αγ. Νικολάου το 2016 και επιπλέον 1% το 2017 λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων από τη νότια επέκταση». Τα έσοδα του ΟΛΠ από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μειωθούν φέτος κατά 10,7% και θα προσεγγίσουν τα 13,5 εκατ. ευρώ από σχεδόν 14,5 εκατ. το 2013. Στη συνέχεια, και μέχρι το 2018, θα αυξάνονται με μέσο ρυθμό περί το 8,5% ετησίως.
Για τον τομέα της ακτοπλοϊας προβλέπεται, πως ούτε το 2018 δεν θα επιστρέψει η κίνηση στον ακτοπλοϊκό σταθμό του Πειραιά στους 19,4 εκατ. επιβάτες που είχαν ταξιδεύσει το 2009. Πέρυσι διακινήθηκαν 15,3 εκατ. επιβάτες, ενώ για φέτος προβλέπεται μικρή αύξηση κατά 0,6%. Για την επόμενη τετραετία εκτιμάται πως οι επιβάτες που ταξιδεύουν με τα πλοία της γραμμής από τον Πειραιά θα αυξάνονται με μέσο ετήσιο ρυθμό περί το 3,3%. Τα οχήματα που διακινούνται μέσω των ακτοπλοϊκών γραμμών και του πορθμείου προβλέπεται πως θα αυξηθούν από περίπου 2,5 εκατ. ευρώ το 2014 σε 2,9 εκατ. ευρώ το 2018. Τα έσοδα του ΟΛΠ ΟΛΠ +0,06% από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μειωθούν φέτος κατά 10,1% και το 2015 θα παρουσιάσουν μικρή αύξηση (διαμορφώνονται κοντά στα 9 εκατ. ευρώ).
Στο επιχειρησιακό σχέδιο αναφέρεται πως «η δραστηριότητα της ναυπηγοεπισκευής παρουσιάζει σημαντική ανάκαμψη, καταγράφοντας αύξηση 21,4% στα έσοδα μεταξύ 2012-2013 και από τα υφιστάμενα στοιχεία αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω αύξηση το 2014. Η βελτίωση των μεγεθών οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των πλοίων προς επισκευή σε ιδιωτικά ναυπηγεία μεταξύ 2012-2013, της τάξεως του 34%, η οποία συνεπακόλουθα αποτυπώθηκε στα έσοδα προσόρμισης. Στη θετική αυτή συγκυρία προστίθεται και η επαναλειτουργία της μικρής πλωτής δεξαμενής στο Πέραμα, η οποία μετά την επισκευή της επαναδραστηριοποιήθηκε και συμβάλλει θετικά στα έσοδα της δραστηριότητας το 2014».
Με αυτά (και χωρίς τη νέα επένδυση της Cosco) τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους εκτιμάται ότι μπορούν να αυξηθούν από 7,315 εκατ. ευρώ φέτος κατά 36,459 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας στα 43,774 εκατ. το 2018. Και αυτό προφανώς απο τα 46 εκατ. ευρώ παραπάνω που αναμένεται να δώσει η ΣΕΠ χωρίς καν την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ.
Την ίδια ώρα ο προβλήτας Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ με έσοδα που αναμένεται να φτάσουν φέτος τα 26,8 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει ζημιές της τάξης των 10,4 εκατ. ευρώ. Η διαχείριση του προβλήτα Ι αναμένεται να παραμείνει ζημιογόνος για όλη την πενταετία. Στην κρουαζιέρα προβλέπεται μείωση επιβατών της τάξης του 10% το 2014 και από το 2015 και μετά αύξηση 4,5%, εκτίμηση που αιτιολογείται ως ο μέσος ρυθμός ετήσιας αύξησης 2008-2013, συν 1% λόγω της δημιουργίας της νέας θέσης Αγ. Νικολάου το 2016 και επιπλέον 1% το 2017 λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων από τη νότια επέκταση.
Σημειώνεται πως το 5ετές business plan προβλέπει επενδύσεις της τάξης 217,5 εκατ. ευρώ με σημαντικότερη αυτήν του τερματικού λιμένα κρουαζιεροπλοίων, προϋπολογισμού 136,8 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί κατά 95% από το ΕΣΠΑ. έργο που έχει εξαγγελθεί εδώ και χρόνια και έχει ενταχθεί στα κοινοτικά προγράμματα εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο πριν…. Προβλέπεται ακόμα το γνωστό στους Πειραιώτες πλάνο για την εγκατάσταση monorail που θα κινείται περιφερειακά του λιμανιού με κόστος 100 εκατ. ευρώ, ξενοδοχειακή μονάδα αξίας 50 εκατ. ευρώ στο «Παλατάκι», δυο πλωτές δεξαμενές τύπου post panamax, κόστους 50 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, υποθαλάσσια διάβαση για πεζούς που θα ενώνει τη βάση κρουαζιέρας με την Δραπετσώνα, ανάπτυξη του Car Terminal, ανακατασκευή της «Παγόδας» σε εκθεσιακό κέντρο και την Πολιτιστική Ακτή, με μεγαλύτερο έργο το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στον ΟΛΠ.
Εξαιρουμένης της επένδυσης του τερματικού λιμένα κρουαζιεροπλοίων τα άλλα έργα συνολικής αξίας 345 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα χρηματοδοτηθούν σε ποσοστό της τάξης του 70% από ιδιωτικά κεφάλαια μέσω παραχωρήσεων.
Μένει βέβαια να εξακριβωθεί κατά πόσον εφόσον βέβαια προχωρήσει η αποκρατικοποίηση με την πώληση του 67,7% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΠ ΑΕ -που επιδιώκεται να κλείσει εντός του 2014- ο όποιος νέος βασικός μέτοχος θα συμφωνήσει με τους σχεδιασμούς του σημερινού management.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr