Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Όντας μια ανάσα από τα Χανιά, μπορεί η συγκεκριμένη παραλία να μην είναι τυπικά χαρακτηρισμένη ως παραλία γυμνιστών, όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία, ωστόσο εδώ και δεκαετίες αποτελεί καταφύγιο για όσους αποφεύγουν τις trendy εμφανίσεις στις μοδάτες παραλίες του νομού. Εθιμικώ δικαίω, όλοι, σε μια πόλη που γνωρίζει και σέβεται τη διαφορά, αποδέχονται τον χαρακτήρα της. Πολλοί, μάλιστα, από τους διοργανωτές κοντινών ημερήσιων κρουαζιέρων την επιλέγουν λόγω φήμης για να αναδείξουν…. κλείνοντας το μάτι, στους επισκέπτες τους, ένα από τα απόκρυφα τοπόσημα – place to be- της περιοχής.
Σύμφωνα, όμως, με τον πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου Μανώλη Τσιτωνάκη τα παράπονα από ιδιοκτήτες - περιοίκους, αλλά και οικογένειες, για την παρουσία γυμνιστών στην μικρή και γραφική παραλία οδήγησαν στην πρόταση του Τοπικού Συμβουλίου Κουνουπιδιανών για την έξωσή τους. Ο δήμος, τώρα, θα πρέπει να διαχειριστεί την κατάσταση κρατώντας ισορροπίες σε μια πόλη που ζει από τον τουρισμό. Ιδιαίτερα την ώρα που ο ίδιος όσο και ιδιωτικοί φορείς καταβάλουν σημαντικές προσπάθειες για ένα νέο branding, τονίζοντας το ότι τα Χανιά σε αντιδιαστολή με άλλες περιοχές αποτελούν καταφύγιο «ψαγμένων»…
Άλλωστε, πέρα από ιδεολογικές αποχρώσεις, μια τέτοια συζήτηση σε ένα τουριστικό μέρος άπτεται και της στρατηγικής marketing, που επιλέγεται. Ίσως και γι αυτό η απόφαση υιοθετήθηκε κατά πλειοψηφία, αφού δεν έλειψαν και οι επιφυλάξεις ως προς την αναγκαιότητά της.
Κάνουν θραύση τα ξενοδοχεία γυμνιστών
«Εμείς οι γυμνιστές αποτελούμε ένα θαυμάσιο κράμα από «σχήματα και μεγέθη και υποθέτω ότι το ίδιο επιθυμούμε και για τις διακοπές μας» υποστηρίζει μια από τις αναρτήσεις στην ιστοσελίδα του Ξενοδοχείου Βριτόμαρτις 40 χιλιόμετρα νότια από τη Μαχαιρίδα. Αποτελεί επίσημο προορισμό γυμνιστών κι όχι μόνο, γνωρίζοντας εδώ και χρόνια επιτυχία. Στοχεύοντας σε ένα διακριτό κοινό το ξενοδοχείο, που αποτελεί μια τοπική οικογενειακή επιχείρηση, καταφέρνει να αντέχει στο χρόνο στην καρδιά της επαρχίας Σφακίων.
«Ως αδειοδοτημένο γυμνιστικό θέρετρο ακολουθούμε ευρέως τις οδηγίες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Γυμνιστών χωρίς, όμως
, την «τυπικότητα» που ορισμένοι βρίσκουν περιοριστική σε ορισμένα άλλα ξενοδοχεία. Έχουμε δημιουργήσει ένα χαλαρό και φιλικό περιβάλλον, ακόμη και οι πελάτες που επισκέπτονται ένα γυμνιστικό θέρετρο για πρώτη φορά, δε θα νοιώσουν ποτέ άβολα ή παρείσακτοι.
Καθώς είμαστε ένα οικογενειακό ξενοδοχείο γυμνιστών, τα παιδιά είναι πάντοτε ευπρόσδεκτα και υπάρχουν ειδικές ανέσεις γι αυτά» σημειώνει στον ιστότοπό του ο Νίκος Ντουρουντάκης ο δντης του Ξενοδοχείου. Η επιλογή που, μετά από τα πρώτα χρόνια «συμβατικής λειτουργίας», η διοίκηση του ξενοδοχείου έκανε να απευθυνθεί σε ένα διαφοροποιημένο κοινό το έχει καταστήσει ευρύτατα γνωστό, αλλά κι έχει διασφαλίσει αυξημένες πληρότητες με επισκέπτες από πολλές χώρες.
Διακοπές Adults Only
Με αντίστοιχη λογική, αλλά με μεγάλη διάδοση πλέον, λειτουργούν πολλά ξενοδοχεία μόνο για ενήλικες άνω των 18 ή 16 ετών. Προσφέρουν κι αυτά ένα ειδικό τουριστικό προϊόν για χιλιάδες τουρίστες, που ταξιδεύουν χωρίς παιδιά και επιθυμούν ήσυχες διακοπές, μακριά από τη χαρούμενη παιδική «φασαρία».
Νεόνυμφοι, εκ πεποιθήσεως εργένηδες ή γονείς, οι οποίοι θέλουν να απολαύσουν λίγες ημέρες ρομαντικών διακοπών ως ζευγάρι κατακλύζουν τελευταία τέτοιου είδους ξενοδοχεία. Ήδη στα Χανιά λειτουργεί στην Αγία Μαρίνα ένα, άλλα 4 στο Ηράκλειο στην περιοχή Χεροσνήσου κι ένα στην Ελούντα.
Η τάση ξεκίνησε στις παρυφές του Κόλπου του Μεξικού, ενώ πλέον βρίσκει κανείς τέτοιου είδους επιλογές διακοπών, συνήθως resorts 4 ή 5 αστέρων και στην Κέρκυρα, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο, τη Σκιάθο, στη Μύκονο, όπου, ειδικά εκεί υπάρχουν κι αρκετές μικρές μονάδες.
Spa, γυμανστήρια, γήπεδα τένις, εστιατόρια, ειδικές θεματικές βραδιές και προπάντων … ησυχία προσφέρουν τα καταλύματα αυτά. Κι αν κάτι τέτοιο μπορεί να μην είναι πολιτικά ορθό, ωστόσο οικονομικά μιλώντας διασφαλίζει υψηλές πληρότητες. Στελέχη της συγκεκριμένης αγοράς της Κρήτης μιλούν για 85% μέση πληρότητα για όλη την περίοδο σε αυτού του τύπου τα ξενοδοχεία, που συνεχώς κερδίζουν τις προτιμήσεις, ειδικά των βορειοευρωπαίων.