Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Οι συνέπειες της σχετικής καθυστέρησης είναι:
Ζητούμε την ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής να ενεργοποιήσει και να επιβλέψει άμεσα όλες τις απαραίτητες ενέργειες για:
Σημειώσεις και επεξηγήσεις
Για το έτος 2009, η Ελληνική κυβέρνηση καθυστέρησε σημαντικά στην απόφαση κατανομής (10 Δεκεμβρίου 2009) δημιουργώντας έτσι αρρυθμίες στην απορρόφηση των ανανεώσιμων βιοκαυσίμων στην χώρα. Υπολογίζεται δε ότι, λόγω σχετικών καθυστερήσεων, έχουν χαθεί πάνω από 23 μήνες την περίοδο 2006-2009, δημιουργώντας καταυτόν τον τρόπο σημαντικά προβλήματα στη βιωσιμότητα του κλάδου παραγωγής και διάθεσης ανανεώσιμων καυσίμων.
Η κατανάλωση diesel για το έτος 2009 ήταν πλέον επίσημα 2.664.000 μετρικού τόνοι. Αυτό ισούται με 3.152.00 χιλιόλιτρα ντίζελ. Η πρόσμιξη με βιοκαύσιμα μετράται σε ενεργειακό ισοδύναμο στο εξωτερικό και η ενέργεια του ντίζελ είναι 35,87 Μj/lt ενώ του βιοντίζελ είναι 32,65 Μj/lt. Αν υπολογίσουμε το 6,5% ενεργειακό ισοδύναμο των 3.152.000 χιλιόλιτρων τότε έχουμε 3.152.000*35,87/32,65*6,5%= 225.000 χιλιόλιτρα βιοντίζελ. Αν υποθέσουμε μια μείωση στο νούμερο αυτό της τάξεως του 15% για το 2010 τότε φτάνουμε στα 191.250 χιλιόλιτρα βιοντίζελ.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, λαμβάνει 15 ημέρες μετά το τέλος του κάθε ημερολογιακού μήνα ενημερώσεις από τα Ελληνικά διυλιστήρια αναφορικά με τις ποσότητες διάθεσης ντίζελ στην Ελλάδα. Αυτά τα στοιχεία αποτελούν «μαύρο κουτί» και δεν διατίθενται δημοσίως έγκαιρα. Ως αποτέλεσμα, οι υπολογισμοί κατανομής και απορρόφησης βιοντίζελ αλλά και οι σχετικές μειώσεις που σημειώνονται κατά καιρούς γίνονται αυθαίρετα και χωρίς κανέναν έλεγχο.
Ο τρόπος υπολογισμού της δυναμικότητας των εισαγωγέων υπολογίζεται ως το άθροισμα της δυναμικότητας των εργοστασίων του εξωτερικού με τα οποία ο εισαγωγέας έχει κάνει σύμβαση για πιθανή προμήθεια βιοντίζελ διαιρεμένο με το 4. Παράδειγμα: Κάποιος εισαγωγέας μπορεί να συνάψει σύμβαση με 10 εργοστάσια του εξωτερικού. Η επιτροπή προσθέτει τις δυναμικότητες των 10 αυτών εργοστασίων και τις διαιρεί με το 4 που τις περισσότερες φορές αυτό ισούται με τη μέγιστη αιτούμενη ποσότητα που μπορεί κάποιος να δηλώσει, δηλαδή για πέρυσι 182.000 κυβικά. Περισσότερο, δηλαδή από όλα τα Ελληνικά εργοστάσια για τα οποία έχουν γίνει επενδύσεις εκατομμυρίων ΕΥΡΩ και μάλιστα χωρίς να υπάρχει κάποιος μηχανισμός ελέγχου που να επιβεβαιώνει ότι τα εργοστάσια του εξωτερικού - που ουσιαστικά συμπεριλαμβάνονται στην κατανομή - δούλεψαν για να παράγουν το αντίστοιχη ποσότητα βιοντίζελ. Τα προηγούμενα χρόνια παρατηρήθηκαν τέτοια φαινόμενα , όπου εργοστάσια του εξωτερικού με τα οποία εισαγωγείς είχαν συνάψει συμβάσεις , τελικά δεν παρήγαγαν σταγόνα βιοντίζελ. Κατά αυτόν τον τρόπο, η Ελλάδα ευνοεί την εισαγωγή εις βάρος της εγχώρια παραγωγής.