«Άφαντοι είναι οι καταναλωτές από τα μαγαζιά των μεγάλων και μικρών αγορών από τις αρχές του Φεβρουαρίου, ενώ η υποχώρηση του τζίρου των χειμερινών εκπτώσεων υπολογίζεται να κυμανθεί μεταξύ 15% έως και 20% σε σχέση με την περσινή περίοδο», επισημαίνει ο κ. Κορκίδης και συνεχίζει:
«Τα «υπερβολικά» ποσοστά εκπτώσεων και οι «τιμές ευκαιρίας» δεν έπεισαν το καταναλωτικό κοινό να αγοράσει και δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, με συνέπεια οι μισές επιχειρήσεις να έχουν μπει σε περιπέτειες ρευστότητας και αρκετές δύσκολα θα ανακάμψουν.
Χαρακτηριστικό στοιχείο του αρνητικού κλίματος είναι η μεγάλη μείωση της ίδρυσης νέων εμπορικών επιχειρήσεων από την αρχή του έτους.
Στη δραστική μείωση των λιανικών πωλήσεων το τελευταίο διάστημα συνέβαλλαν κυρίως οι ασαφείς ανακοινώσεις των νέων φορολογικών, ασφαλιστικών και εργασιακών μέτρων, οι οποίες δημιούργησαν ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα και δυσφορία στον Έλληνα καταναλωτή.
Οι συνθήκες απραξίας που βιώνει η το εμπόριο σήμερα είναι πρωτοφανείς και χρειάζονται άμεσα μέτρα τόνωσης της αγοράς και όχι μόνο εισπρακτικά μέτρα περιστολής του ελλείμματος. Οι περικοπές αμοιβών κατά 1,2 δις ευρώ και η επιβολή έμμεσων φόρων ύψους 1 δις ευρώ θα γίνουν σύντομα αισθητές στην τσέπη μας και υπολογίζεται ότι θα λείψουν επιπλέον από την κατανάλωση, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις.
Ίσως θα πρέπει σύντομα να αποχαιρετήσουμε τον «ελληνικό τρόπο» ζωής και να ξεχάσουμε τις εποχές κατανάλωσης που ξέραμε, αφού οι Έλληνες σήμερα αγοράζουμε λιγότερο, αποταμιεύουμε λιγότερο και όμως εξακολουθούμε να είμαστε υπερχρεωμένοι.
Η ύφεση είναι βαθιά και για να μην γίνει βαθύτερη, απαιτείται σωστή διαχείριση της δυσφορίας και της κακής ψυχολογίας του καταναλωτή, ώστε η «ευρωπαϊκή» απαισιοδοξία να μην πλήξει περισσότερο την ελληνική αγορά».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr