Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Αττική - Μεσόγεια: σημαντικό κοινωνικό και οικονομικό έργο
H μεγάλη οικονομική αξία και ο ζωτικός ρόλος του αεροδρομίου της Αθήνας για την Αττική απεικονίζεται στα ευρήματα της μελέτης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών: συνολικά, η ετήσια οικονομική συνεισφορά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στην περιφέρεια ανέρχεται σε 4,1 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 3,2% του ΑΕΠ του Νομού. Αντίστοιχα, οι συνολικές θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν στην Αττική λόγω του αεροδρομίου ανήλθαν σε 48.000.
Στα Μεσόγεια ειδικότερα, η μελέτη κατέδειξε ότι το αεροδρόμιο συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομική ευημερία της περιοχής.Ως η μεγαλύτερη μονάδα που δραστηριοποιείται στα Μεσόγεια, το αεροδρόμιο αντιπροσωπεύει το 47% του συνολικού ΑΕΠ της περιοχής και έχει ενισχύσει την απασχόληση δημιουργώντας 8.000 θέσεις εργασίας για τους κατοίκους από το σύνολο των δραστηριοτήτων του (άμεσων, έμμεσων, πολλαπλασιαστικών). Η ταυτόχρονη «προστιθέμενη αξία» προς την ίδια την περιοχή ανέρχεται σε ύψος 693 εκατ. ευρώ ετησίως.
Στο χάρτη της απασχόλησης της περιοχής των Μεσογείων, η αεροδρομιακή κοινότητα με 15.296 εργαζόμενους αντιπροσωπεύει, σύμφωνα με τη μελέτη, το 22% του συνόλου των περίπου 70.000 εργαζομένων στα Μεσόγεια.
Σύγκριση με διεθνή ευρωπαϊκά αεροδρόμια
Τα ευρήματα της μελέτης για τις συνολικές οικονομικές επιπτώσεις του ΔΑΑ (2,14% του ΑΕΠ της Ελλάδας) κρίνονται σε εθνικό επίπεδο ιδιαίτερα σημαντικά, ενώ η ποσοστιαία συνεισφορά στο ΑΕΠ τοποθετείται στην ανώτερη κλίμακα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσοστά ευρωπαϊκών αεροδρομίων, που κυμαίνονται μεταξύ 1,4% και 2,5% του ΑΕΠ. Επιπλέον, οι θέσεις εργασίας που δημιουργεί το αεροδρόμιο της Αθήνας σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο βάσει της επιβατικής κίνησης, ξεπερνούν σημαντικά τους αντίστοιχους δείκτες άλλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων (κατά 29% και 45% αντίστοιχα), καταδεικνύοντας το ρόλο του αεροδρομίου ως μοχλού απασχόλησης.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης της μελέτης, ο Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Καθηγητής Γρηγόρης Πραστάκος, τόνισε: «Η πρωτοποριακή μελέτη που διεξήγαγε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ακολουθώντας τις βέλτιστες διεθνείς μεθοδολογίες, αξιολογεί ιδιαίτερα θετικά τη συνολική συνεισφορά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στην ελληνική οικονομία, συγκρίνοντάς τη μάλιστα με άλλα αεροδρόμια της Ευρώπης και της Αμερικής. Στη σύγχρονη οικονομία, τα αεροδρόμια αποτελούν σημαντικό φορέα οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης για τις χώρες τους και τις τοπικές κοινωνίες της ευρύτερης περιοχής όπου αναπτύσσουν τις δραστηριότητές τους. Ελπίζουμε ότι τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής θα είναι χρήσιμα για τη χάραξη πολιτικής σε θέματα μεταφορών και ανάπτυξης σε τοπικό, περιφερειακό, αλλά και εθνικό επίπεδο.»
«Η μέχρι σήμερα διαδρομή του αεροδρομίου μας», δήλωσε ο κ. Γιάννης Παράσχης, Γενικός Διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, «αντανακλά την εξέλιξη ενός σημαντικού έργου υποδομής σε μια πρότυπη επιχειρηματική οντότητα με γενικότερα οφέλη για την εθνική οικονομία, την απασχόληση, τον τουρισμό και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Την επιτυχία του επιχειρηματικού και λειτουργικού μοντέλου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αντικατοπτρίζει περαιτέρω η συνεισφορά της Εταιρείας Αεροδρομίου στον προϋπολογισμό του ΕλληνικούΔημοσίου. Την τελευταία επταετία (2002-2008), το Ελληνικό Δημόσιο έχει εισπράξει από το ΔΑΑ 450 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 75% του ποσού που έχει συνολικά αποδώσει η Εταιρεία Αεροδρομίου στους μετόχους της.»
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο Γενικός Διευθυντής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στη διαρκή προσήλωση του αεροδρομίου στην περιβαλλοντική διαχείριση, με στρατηγικές προτεραιότητες τη δράση κατά της κλιματικής αλλαγής με ειδικό πρόγραμμα ήδη από το 2008, καθώς και την εξοικονόμηση και χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας.Προσεχές σχέδιο της εταιρείας, τόνισε ο κ. Παράσχης, είναι η δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 8 MW στο αεροδρόμιο, έργο για το οποίο ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει αδειοδοτηθεί.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Λ