Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Η παραπάνω εικόνα μοιάζει να προέρχεται κατευθείαν από το μέλλον, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα. Διότι για το Λονδίνο, για παράδειγμα, όπου κάθε μήνα πωλούνται περίπου 150 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, δεν απέχει και πολύ από το γίνει πράξη. Τα κίνητρα που απολαμβάνουν μεταξύ άλλων οι κάτοικοί του που επιλέγουν την ηλεκτροκίνηση είναι δωρεάν στάθμευση στα δημοτικά πάρκινγκ, επιδότηση για την αγορά του αυτοκινήτου - απαραίτητη όταν κοστίζει 5.000 - 8.000 ευρώ περισσότερο από ένα αντίστοιχου κυβισμού συμβατικό - και απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων. Δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα στο Λονδίνο κυκλοφορούν ήδη 5.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα - με στόχο να φτάσουν τα 100.000 εντός της εξαετίας - όταν στην Αθήνα δεν ξεπερνούν τα... 20-30, καθώς τα κίνητρα που παρέχει η πολιτεία περιορίζονται στην απαλλαγή από τον δακτύλιο, από τα τέλη ταξινόμησης και τα τέλη κυκλοφορίας.
Λονδίνο, Βερολίνο, Παρίσι
Και μπορεί η ώρα που θα δούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους να αργεί ακόμη, ωστόσο στο Λονδίνο, στο Βερολίνο, στο Παρίσι καθώς και σε άλλες 10 μεγαλουπόλεις (η Αθήνα δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτές), εταιρείες ηλεκτρισμού μαζί με αυτοκινητοβιομηχανίες και τις δημοτικές αρχές, συνεργάζονται πάνω σε ένα στόχο: Να «παντρέψουν» το συντομότερο δυνατό την ηλεκτροκίνηση με το ηλεκτρικό δίκτυο της πόλης, ώστε τα οχήματα να λειτουργούν τόσο ως καταναλωτές ενέργειας, και μάλιστα «πράσινης, όσο και ως πάροχοι.
Μπαταρίες - 'αποθήκες'
Στόχος όμως είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτός από καταναλωτές, να λειτουργούν και ως πάροχοι ενέργειας. Διότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι παρά αποθηκευτικοί χώροι ενέργειας, (ακίνητοι ή κινούμενοι), που απλώς βρίσκονται διάσπαρτοι σε μεμονωμένους καταναλωτές. Στόχος λοιπόν όσων πειραματίζονται με τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, είναι να μπορέσουν οι μπαταρίες αυτές να λειτουργήσουν και ως «μονάδες» παροχής ενέργειας προς το εθνικό δίκτυο μιας χώρας - ή το τοπικό δίκτυο μιας πόλης. Να το προμηθεύουν δηλαδή με φθηνό ρεύμα, όταν αυτό θα «δοκιμάζεται» στις ώρες της μεγάλης αιχμής, και η κατανάλωση θα φθάνει στα ύψη, προκειμένου έτσι να αποφεύγονται οι πολυδάπανες εισαγωγές από το εξωτερικό, κάτι που εμείς στην Ελλάδα, λόγω των κλιματιστικών, βιώνουμε κάθε καλοκαίρι. Και για να γίνει κάτι τέτοιο, αυτό που συζητείται είναι η δημιουργία οργανωμένων χώρων μέσα στην πόλη, τύπου πάρκινγκ, όπου οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα μπορούν να πωλούν στο δίκτυο, το πλεονάζον ρεύμα της μπαταρίας του οχήματός τους, έναντι φυσικά ενός ικανοποιητικού αντιτίμου που θα λειτουργεί ως δέλεαρ για τους ίδιους.
Γιατί αιολική ενέργεια;
Γιατί όμως η ενέργεια που καταναλώνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να είναι πράσινη; Διότι δεν έχει κανένα νόημα η ηλεκτροκίνηση να χαρακτηρίζεται σαν «πράσινη» μορφή τεχνολογίας, που σαν στόχο έχει τον περιορισμό της χρήσης βενζινών και πετρελαίου, αν οι κιλοβατώρες που τροφοδοτούν το ηλεκτρικό όχημα προέρχονται από ένα λιγνιτικό, λιθανθρακικό ή ακόμη χειρότερα, πετρελαϊκό σταθμό. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα ήταν περισσότερες κι από εκείνες ενός βενζινοκίνητου.
Τι κάνει η ΔΕΗ
Δεν είναι τυχαίο ότι ο όμιλος Renault- Nissan, που δραστηριοποιείται έντονα πάνω στο θέμα, αναπτύσσει συνολικά 30 πιλοτικά προγράμματα σε όλο τον κόσμο, σε συνεργασία με αντίστοιχες εταιρείες ηλεκτρισμού. Πρόσφατα μάλιστα οι Γάλλοι «χτύπησαν» την πόρτα και της ΔΕΗ για συνεργασία, χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάτι νεότερο, αφού η ελληνική επιχείρηση συζητά και με άλλους ξένους ομίλους, οπότε και δεν αποκλείεται το σχήμα που θα προκύψει τελικώς, να είναι διαφορετικό. Η ΔΕΗ θέλει από κοινού με μια εξειδικευμένη εταιρεία, να στήσει στην Ελλάδα, τον πρώτο πιλοτικό σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με πιθανότερη τοποθεσία, τις εγκαταστάσεις του Κέντρου Δομικών Ερευνών και Προτύπων της ΔΕΗ (ΚΔΕΠ), στην Παλλήνη.
Ξεκαθαρίζουμε εδώ, ότι η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά πίσω από άλλες χώρες στο θέμα της