Η Ελλάδα είναι έτσι μία από τις 17 συνολικά ευρωπαϊκές χώρες που σημειώνουν αντίστοιχο χαμηλό ρεκόρ τον Μάρτιο, μεταξύ των οποίων το Ην. Βασίλειο, η Γερμανία, η Αυστρία, η Σουηδία και η Ιταλία. Αναλυτικότερα:
- στη Βιομηχανία, οι μεταβολές είναι οριακές, με κυριότερη εξέλιξη τη διόγκωση των αποθεμάτων, ενώ αντίθετα, οι εκτιμήσεις για το τρέχον επίπεδο παραγγελιών και της ζήτησης εμφανίζονται ελαφρώς βελτιωμένες.
- στις Υπηρεσίες, βελτιώνονται οι εκτιμήσεις για την πορεία των εργασιών και οι προβλέψεις των επιχειρήσεων για την εξέλιξη της ζήτησης, όμως οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα πορεία της επιδεινώνονται σημαντικά και αντισταθμίζουν, ως ένα βαθμό, τη συνολική τάση του δείκτη.
- επιδείνωση σημειώνει το κλίμα στο Λιανικό Εμπόριο, με πολύ χαμηλές εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις και ακόμα πιο δυσοίωνες προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους στο επόμενο τρίμηνο, παρά την αποκλιμάκωση των αποθεμάτων κατά την περίοδο των εκπτώσεων.
- στις Κατασκευές καταγράφεται περαιτέρω επιδείνωση του κλίματος, η οποία προέρχεται από τη σημαντική εξασθένηση στις εκτιμήσεις για το επίπεδο του προγράμματος εργασιών, αλλά και τις δυσμενέστερες προβλέψεις για την απασχόληση του κλάδου.
- η Καταναλωτική εμπιστοσύνη σταθεροποιείται στα επίπεδα του Φεβρουαρίου. Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την οικονομική τους κατάσταση είναι λιγότερο απαισιόδοξες σε σχέση με τον Φεβρουάριο, ενώ ενισχύεται ελαφρά και η πρόθεση για αποταμίευση. Από την άλλη πλευρά, οι προβλέψεις για την εξέλιξη της ανεργίας παραμένουν στα ίδια, υψηλά επίπεδα, με ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού να αναμένει άνοδο της ανεργίας στο επόμενο 12-μηνο, ενώ χειροτερεύουν αρκετά οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση της χώρας, οι οποίες είναι ακόμα πιο απαισιόδοξες.
Σταθεροποιείται σε χαμηλά επίπεδα η καταναλωτική εμπιστοσύνη
Μετά την πρόσκαιρη, από ό,τι φαίνεται τελικά, άνοδο της εμπιστοσύνης των καταναλωτών τον Ιανουάριο, ο σχετικός δείκτης έχει επανέλθει στα ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα του τελευταίου τριμήνου του 2008. Τον Μάρτιο, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης δεν μεταβάλλεται παρά μόνο οριακά σε σχέση με τον Φεβρουάριο, φθάνοντας τις -56 μονάδες, επίδοση που προσεγγίζει το κατώτερο ρεκόρ του δείκτη που σημειώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι έτσι τον Μάρτιο οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη μετά τους Ούγγρους, αν και στις μισές χώρες η καταναλωτική εμπιστοσύνη περιορίζεται εκ νέου τον Μάρτιο και κινείται επίσης σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Στην Ελλάδα, η πτώση του σχετικού δείκτη προέρχεται εξολοκλήρου από την επιδείνωση των προβλέψεων των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση της χώρας.
Αναλυτικότερα:
Οριακή υποχώρηση των αρνητικών προβλέψεων των νοικοκυριών για την οικονομική τους κατάσταση
Οι προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τους προσεχείς 12 μήνες βελτιώνονται ελαφρώς τον Μάρτιο, αν και η ευρεία πλειονότητα (το 55%) εξακολουθεί να προβλέπει επιδείνωση ή σημαντική επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης (57% τον Φεβρουάριο) και ο σχετικός δείκτης διαμορφώνεται στις -39 από τις -41 μονάδες.
Εντείνεται η απαισιοδοξία για την οικονομική κατάσταση της χώρας
Αντίθετα οι αρνητικές προβλέψεις των ελληνικών νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας τους το προσεχές 12-μηνο ενισχύονται τον Μάρτιο, με το 81% να είναι λιγότερο ή περισσότερο απαισιόδοξο (78% τον Ιανουάριο), ενώ μόλις το 4% να προσδοκά μικρή ή μεγάλη βελτίωση. Ο σχετικός δείκτης διαμορφώνεται κατά 3 μονάδες χαμηλότερα σε σχέση με τον Φεβρουάριο, στις -64, καταγράφοντας ιστορικά χαμηλό ρεκόρ, όπως συμβαίνει εξάλλου και με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς δείκτες, οι οποίοι ωστόσο κινούνται στις -40 και -44 μονάδες στην ΕΕ και την Ευρωζώνη αντίστοιχα.
Αποδυνάμωση της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών
Οι εκτιμήσεις των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τον Μάρτιο καταγράφουν αποδυνάμωση σε σύγκριση μ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr