Ουσιαστικά εξετάζεται το ενδεχόμενο για αύξηση της φορολογίας των εισοδημάτων για τις βραχυχρόνιες, ώστε να αποτραπεί η μαζική είσοδος σπιτιών στις πλατφόρμες, και επανένταξή τους στην αγορά των μακροχρόνιων αστικών μισθώσεων.
Παράλληλα στο "δημοσιονομικό" μικροσκόπιο έχει μπει και το κατά πόσο θα ήταν πρόσφορο να δοθούν και κίνητρα, μέσω μειώσεων της αυτοτελούς φορολόγησης των ενοικίων, στους ιδιοκτήτες, ώστε να “ρίξουν” σπίτια στην αγορά, είτε από τη “δεξαμενή” των κλειστών, που υπολογίζεται στις 200.000, είτε από απόσυρση από τις μισθώσεις τύπου Airbnb, που σε πολλές περιπτώσεις, λόγω υπερπροσφοράς, για κάποιους δεν λειτουργούν και αρκούντως επωφελώς. Να σημειωθεί ότι ένεκα λειτουργικών εξόδων κτλ πλέον το 50% των εισπράξεων για ένα μικροιδιοκτήτη Airbnb πάει για λογής λογής δαπάνες.
Τα ενδεχόμενα
Έτσι, με βάση πληροφορίες, με στόχο και την ενίσχυση της επιχειρηματικής διάστασης των δραστηριοτήτων των βραχυχρόνιων μισθώσεων και της "συγκέντρωσής" τους σε νομικές μορφές, ώστε να ελέγχονται και πιο επαρκώς, εξετάζεται η επιβολή υψηλότερων συντελεστών για εισοδήματα που προέρχονται από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb, με ενίσχυση, δηλαδή, της "στροφής" προς νομικές μορφές δραστηριοποίησης. Σήμερα, δε, εάν κάποιος ή κάποια έχει προς διάθεση πάνω από 3 σπίτια υποχρεώνεται σε σύσταση εταιρείας και σχετική φορολόγηση με τους ανάλογους συντελεστές με "βάση έσοδα έξοδα", κάτι που είναι και για τους ιδιοκτήτες συχνά επωφελές.
Σήμερα η κλίμακα είναι ενιαία και το εισόδημα από ενοίκια φορολογείται από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 15% εφόσον δεν υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ. Για τα υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια εφαρμόζονται συντελεστές 35% - 45% και συγκεκριμένα 35% για το κλιμάκιο εισοδήματος από 12.001 έως 35.000 ευρώ και 45% για κλιμάκιο εισοδήματος άνω των 35.001 ευρώ.
Τα εισοδήματα από ενοίκια σε ετήσια βάση κυμαίνονται στην περιοχή των 6,5 δις. ευρώ το χρόνο με σχεδόν οκτώ στους δέκα φορολογούμενους να δηλώνουν ετήσιο εισόδημα έως 5.000 ευρώ και το 14% να δηλώνει εισοδήματα από 5.000 έως 10.000 ευρώ με αποτέλεσμα 9 στους 10 ιδιοκτήτες ακινήτων να δηλώνουν ετήσια εισοδήματα από ενοίκια χαμηλότερα από 10.000 ευρώ.
Σε δεύτερο χρόνο θα εξεταστούν οι υπόλοιπες παρεμβάσεις με τους χρονικούς «κόφτες» στις βραχυχρόνιες μισθώσεις και τον αριθμό των ακινήτων που θα υποχρεούνται σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Ειδικότερα:
- Η μίσθωση κάθε ακινήτου να μην υπερβαίνει τις 90 ημέρες ανά ημερολογιακό έτος και για νησιά κάτω των 10.000 κατοίκων τις 60 ημέρες ανά ημερολογιακό έτος. Υπέρβαση της διάρκειας να επιτρέπεται εφόσον το συνολικό εισόδημα του εκμισθωτή ή του υπεκμισθωτή, από το σύνολο των ακινήτων που διαθέτει για μίσθωση ή υπεκμίσθωση, δεν ξεπερνά τις 12.000 ευρώ κατά το οικείο φορολογικό έτος.
- Να μην επιτρέπεται βραχυχρόνια μίσθωση άνω των δύο ακινήτων ανά ΑΦΜ δικαιούχου εισοδήματος. Σε αυτήν την περίπτωση όσοι εκμεταλλεύονται τουλάχιστον δύο ακίνητα θα αντιμετωπίζονται ως επιχειρηματίες που θα υπάγονται σε καθεστώς ΦΠΑ και θα καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές. Σήμερα, για να θεωρηθεί ένας ιδιοκτήτης ακινήτου επαγγελματίας και να προχωρήσει σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας θα πρέπει να διαθέτει τρία ή περισσότερα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr