Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
1. ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Κύκλος Εργασιών
Ο κύκλος εργασιών της ΑΝΕΚ κατά το Α τρίμηνο του 2008, ανήλθε σε ευρώ 40,3 εκατ., έναντι ευρώ 44,0 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007, παρουσιάζοντας μείωση κατά 8,3%. Η μείωση αυτή κατά την εξεταζόμενη περίοδο οφείλεται στο γεγονός ότι τα πλοία της Εταιρείας κατά το Α τρίμηνο του 2008 πραγματοποίησαν, συνολικά, λιγότερα ταξίδια κατά 10% περίπου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007, κυρίως, λόγω:
Ασυνήθιστα δυσμενών καιρικών συνθηκών σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, οι οποίες οδήγησαν σε περισσότερα απαγορευτικά απόπλου.
Η εορτή του Πάσχα το 2007 συνέπεσε στις Αρχές Απριλίου, γεγονός το οποίο οδήγησε σε αυξημένη κίνηση επιβατών μετά τα μέσα Μαρτίου του 2007 σε σχέση με το Μάρτιο του 2008.
Λιγότερα εκτελεσθέντα δρομολόγια στην Αδριατική.
Μη πραγματοποίηση της καθιερωμένης κρουαζιέρας στη Βενετία.
Αντίστοιχα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών κατά το Α τρίμηνο του 2008, ανήλθε σε ευρώ 46,6 εκατ., έναντι ευρώ 49,8 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007, παρουσιάζοντας μείωση κατά 6,3%.
Κόστος Πωληθέντων
Το κόστος πωληθέντων προ αποσβέσεων κατά το Α τρίμηνο του 2008, ανήλθε σε ευρώ 37,6 εκατ. έναντι ευρώ 32,8 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά ευρώ 4,8 εκατ. ή 14,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007. Η διαφοροποίηση αυτή οφείλεται, κυρίως, στη ραγδαία αύξηση των τιμών των καυσίμων τα οποία αποτελούν το σημαντικότερο παράγοντα κόστους του κλάδου και επιβάρυνε, σε μεγάλο βαθμό, τα αποτελέσματα. Σε απόλυτες τιμές, το κόστος των καυσίμων αυξήθηκε κατά ευρώ 5,0 εκατ. για την Εταιρεία και ευρώ 6,3 εκατ. για τον Όμιλο. Ως ποσοστό επί των πωλήσεων, το κόστος των καυσίμων αντιστοιχούσε σε 45% κατά το Α τρίμηνο του 2008 έναντι 29% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η Εταιρεία μελετά κινήσεις για την εξομάλυνση του αυξημένου κόστους των καυσίμων στα αποτελέσματά της. Το κόστος πωληθέντων επηρεάστηκε επίσης από την αύξηση των επισκευών και συντηρήσεων των πλοίων που ανήλθαν σε ευρώ 4,3 εκατ. έναντι ευρώ 3,7 εκατ. το Α τρίμηνο του 2007. Τα υπόλοιπα κόστη παρέμειναν, σε γενικές γραμμές, στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περίοδο του 2007.
EBITDA
Οι προαναφερόμενες συγκυρίες είχαν ως επακόλουθο τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) της Εταιρείας να διαμορφωθούν αρνητικά σε ευρώ 4,2 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 4,9 εκατ. την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο. Πρέπει να σημειωθεί ότι γενικά λόγω της έντονης εποχικότητας του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας, το Α τρίμηνο κάθε χρήσης χαρακτηρίζεται από μειωμένη κίνηση, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά τα αποτε-λέσματα της περιόδου αυτής.
Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου διαμορφώθηκαν αρνητικά σε ευρώ 5,2 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 5,5 ε-κατ. την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο.
Αποτελέσματα μετά από φόρους
Οι ζημιές μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ευρώ 10,4 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 2,7 εκατ. το Α τριμ. του 2007.
Τέλος, για τον Ομιλο οι ζημιές μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ευρώ 11,0 εκατ., έναντι ζημιών ευρώ 2,2 εκατ.
2. ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Νέες γραμμές
Το Ε/Γ Ο/Γ Πρεβέλης άρχισε να εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ίος - Σαντορίνη από τις 11 Απριλίου με ενθαρρυντικά αποτελέσματα.
Ε/Γ - Ο/Γ Έλυρος
Το νέο απόκτημα της ΑΝΕΚ βρίσκεται στα τελευταία στάδια της μετασκευής του και αναμένεται να ενισχύσει το στόλο από τα τέλη Ιουνίου στη γραμμή Πειραιά - Χανίων. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του Α τριμήνου του 2008 που αφορούν στη μετασκευή του εν λόγω πλοίου ανήλθαν σε ευρώ 4,5 εκατ.
Αναδιάρθρωση δανεισμού
Κατά τη διάρκεια του A τριμήνου 2008 ολοκληρώθηκε η αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της Εταιρείας με την οποία επιτεύχθηκαν ευνοϊκότεροι όροι αποπληρωμής και μείωση