Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 30,09 εκατ. ευρώ έναντι 28,45 εκατ. ευρώ το α΄ Τρίμηνο του 2007 παρουσιάζοντας αύξηση 5,7%. Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 1,46 εκατ. ευρώ από 3,79 εκατ. ευρώ (μείωση 61,4%)
Τα κυριότερα στοιχεία των αποτελεσμάτων του Ομίλου κατά το α΄ τρίμηνο του 2008 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2007 ήταν:
Εκτελεσθέντα δρομολόγια: 907 από 979 κάμψη 7,3%
Κύκλος εργασιών: 30,092 εκατ. ευρώ από 28,455 εκατ. ευρώ, άνοδος 5,7%
Κέρδη προ Φόρων, Χρημα/κών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων & Αποσβέσεων (EBITDA): 1,465 εκατ. ευρώ από 3,796 εκατ. ευρώ, με μείωση 61,4%
Ζημίες μετά από Φόρους & Δικαιώματα Μειοψηφίας: 3,866 εκατ. ευρώ από 1,853 εκατ. ευρώ με ανοδο 108,6%
Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση των πληροτήτων επιβατών στις γραμμές των Κυκλάδων και φορτηγών στις γραμμές των Δωδεκανήσων. Επίσης, στην αύξηση του κύκλου εργασιών στις γραμμές της Ακτοπλοΐας συνέβαλε και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα που επιτεύχθηκε σε σύγκριση με το α΄ Τρίμηνο του 2007. Τέλος, συνέβαλε και η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας όπου εκτελώντας 36% λιγότερα δρομολόγια, ο Όμιλος βελτίωσε σημαντικά το μεταφορικό έργο και τα έσοδα ανά δρομολόγιο συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου (ΕΒΙΤDA) καθώς και τα αποτελέσματα μετά από φόρους μειώθηκαν παρά την αύξηση των εσόδων. Ο κύριος λόγος αυτής της εξέλιξης είναι η αλματώδης αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, που ανήλθε σε περίπου 49% για το καύσιμο τύπου IFO 380 Cst 3,5% sulphur για παραδόσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Τα συνολικά έξοδα του Ομίλου για καύσιμα και λιπαντικά αυξήθηκαν κατά 3,8 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο περισυνό τρίμηνο.
Σε ότι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμειακών Ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διατήρησε τα ίδια περίπου ταμειακά διαθέσιμά σε σχέση με το τέλος της χρήσης 2007, παρά τη μεγάλη αύξηση του κόστους καυσίμων και το γεγονός ότι το α΄ Τρίμηνο κάθε έτους είναι η εποχή με την μικρότερη κίνηση και τα χαμηλότερα έσοδα, καθότι χειμερινή περίοδος για τον τουρισμό. Σε αυτό συνετέλεσε η σωστή διαχείριση των στοιχείων του ενεργητικού και ιδίως των απαιτήσεων και των υποχρεώσεων.
Οι σημαντικότερες εξελίξεις στον Όμιλό μας κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου του 2008 ήταν:
Στις 4 Ιανουαρίου 2008 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της Υποχρεωτικής Δημόσιας Πρότασης της MIG SHIPPING S.A. προς τους μετόχους της BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε., βάσει των οποίων η MIG SHIPPING S.A., η MIG και η ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ κατείχαν συνολικά μετοχές που αντιπροσώπευαν ποσοστό 84,45% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας.
Στις 26 Φεβρουαρίου 2008 το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει σε συγχώνευση με απορρόφηση της BLUE STAR ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε. από την ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ.
Τέλος στις 19 Μαΐου , η Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων αποφάσισε τη διανομή μερίσματος ύψους 9,45 εκατ. ευρώ ή 0,09 ευρώ ανά μετοχή από τα κέρδη χρήσεως 2007. Η καταβολή του μερίσματος θα αρχίσει στις 23 Ιουνίου 2008.
Το συνολικό μεταφορικό έργο του Ομίλου για το α΄ τρίμηνο ανήλθε σε 507.247 επιβάτες, 69.532 ΙΧ οχήματα και 35.688 φορτηγά αυτοκίνητα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο εκτελέστηκαν 7,3% λιγότερα δρομολόγια και το μεταφορικό έργο μειώθηκε κατά 6,8% στους επιβάτες, 8,6% στα ΙΧ οχήματα και κατά 7,4% στα φορτηγά αυτοκίνητα.
Σε συνέχεια των εξελίξεων που παρουσιάστηκαν προηγούμενα τόσο σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων όσο και μεταφορικού έργου, πρέπει να σημειωθεί ότι η Διοίκηση του Ομίλου λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αυξήσει το μεταφορικό έργο και τον κύκλο εργασιών και να περιορίσει τις επιπτώσεις της αλματώδους αύξησης των τιμών των καυσίμων στα αποτελέσματα χρήσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr