Ως γνωστόν ο Ντόναλντ Τραμπ, έχει ήδη κάνει γνωστό ότι προτίθεται να επιβάλει αυξημένους δασμούς κατά 25% στον Καναδά και το Μεξικό, μέχρι να σταματήσει η ροή ναρκωτικών και μεταναστών προς τις ΗΠΑ.
Δεδομένου, όμως, ότι ο Καναδάς στα βόρεια και το Μεξικό στα νότια παρέχουν και οι δύο μεγάλες ποσότητες αργού πετρελαίου στις αγορές των ΗΠΑ, είναι δεδομένο ότι θα υπάρξουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις για την αγορά ενέργειας της Βόρειας Αμερικής.
Σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού Οίκου Gibson, οι εξαγωγές του Καναδά στις ΗΠΑ είναι μεγαλύτερες των τεσσάρων εκατομμυρίων βαρελιών αργού πετρελαίου ημερησίως και διακινούνται κυρίως μέσω αγωγών κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι είναι πολύ δύσκολο στον Καναδά να κατευθύνει την ποσότητα αυτή σε άλλους προορισμούς.
Περίπου τα τρία τέταρτα του καναδικού αργού πετρελαίου πηγαίνουν στην περιοχή των ΗΠΑ, στην οποία υπάρχουν διυλιστήρια ακριβώς για αυτό το καναδικό αργό πετρέλαιο.
Δεν υπάρχει έτοιμη εναλλακτική πηγή αργού πετρελαίου και τα διυλιστήρια ή θα πρέπει να πληρώσουν τη νέα τιμή του αργού πετρελαίου μεταφέροντας το κόστους στους καταναλωτές ή θα πρέπει να περικόψουν ώρες από την λειτουργία τους.
Αν ο Τραμπ επιμείνει σε αυτούς τους νέους αυξημένους δασμούς, οι Καναδοί παραγωγοί πετρελαίου θα είχαν λίγες επιλογές να στείλουν το πετρέλαιο τους σε άλλες αγορές. Ο αγωγός Trans Mountain Expansion (TMX), που ενεργοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο, διπλασίασε τις θαλάσσιες εξαγωγές του Καναδά.
Περίπου 175.000 βαρέλια αργού πετρελαίου διέρχονται μέσο του αγωγού TMX ημερησίως που επί του παρόντος πηγαίνουν στη δυτική ακτή των ΗΠΑ. Η ποσότητα αυτή θα μπορούσε να ανακατευθυνθεί στην Ασία, αλλά αυτά τα βαρέλια θα πρέπει να αντικατασταθούν με προμήθειες από τη Λατινική Αμερική ή τη Μέση Ανατολή, αυξάνοντας όμως το κόστος μεταφοράς.
Για το Μεξικό, η κατάσταση είναι λιγότερο περίπλοκη, αναφέρουν οι Gibson.
Όλες οι εξαγωγές αυτής της χώρας κινούνται δια θαλάσσης και τα ευρωπαϊκά και ασιατικά διυλιστήρια θα μπορούσαν να πάρουν περισσότερο μεξικάνικο πετρέλαιο εάν η ζήτηση των ΗΠΑ μειωθεί.
Αυτό θα ενίσχυε τη ζήτηση τονο/μιλίων και θα μπορούσε να δημιουργήσει αυξημένη ζήτηση για μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια που θα ταξιδέψουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις.
Ωστόσο, τα πλοία που εκτελούν πλόες από ανατολικά του Σουέζ προς τον Κόλπο των ΗΠΑ ενδέχεται να μεταφέρουν αυτά τα φορτία, μειώνοντας τον αρνητικό αντίκτυπο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr