Η έκθεση Ντράγκι αναγνωρίζει επίσης ότι η ναυτιλία, μαζί με την αεροπορία, είναι από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τον άνθρακα.
Οι ανάγκες μόνο για ναυτιλία θα είναι περίπου 40 δισ. ευρώ κάθε χρόνο από το 2031 έως το 2050 και για τον λόγο αυτό οι καθαρές και καινοτόμες τεχνολογίες πρέπει να είναι μεταξύ των κύριων στόχων της Ε.Ε.
Η έκθεση εκτιμά επίσης ότι οι επερχόμενες αλλαγές στη ναυτιλία θα επηρεάσουν τουλάχιστον 250.000 ναυτικούς στην ΕΕ ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο ο αριθμός αυτός φτάνει τους 800.000 ναυτικούς παγκοσμίως που θα πρέπει να αποκτήσουν εκ νέου δεξιότητες την επόμενη δεκαετία.
Οι συστάσεις Ντράγκι για την ευρωπαική ναυπηγική βιομηχανία
Στο μεταξύ, η Ένωση Ευρωπαϊκών Ναυπηγείων «SEA Europe» υποστηρίζει πλήρως τις συστάσεις της έκθεσης του Mario Draghi για το μέλλον της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας, οι οποίες είναι στενά ευθυγραμμισμένες με τις κύριες θέσεις της για το μέλλον της ευρωπαικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού στην παγκόσμια αγορά ναυπηγικής και ναυτιλιακού εξοπλισμού που προκαλούνται από δημόσιες επιδοτήσεις σε άλλες περιοχές προκαλούν εύλογη ανησυχία, αναφέρει, προσθέτοντας ότι «υπάρχει ανάγκη για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ναυτιλιακής τεχνολογίας να διατηρήσει την τρέχουσα βιομηχανική της βάση και να ανακτήσει την ηγετική θέση σε στρατηγικές αγορές !»
Το SEA Europe υποστηρίζει σθεναρά τα ακόλουθα βασικά σημεία από την έκθεση του Mario Draghi:
"Άλλες περιοχές του κόσμου παρέχουν στοχευμένες δημόσιες επιδοτήσεις, ιδιαίτερα σε κάθετα ολοκληρωμένες και κρατικές εταιρείες. Ο αντίκτυπος αυτού φαίνεται να αντανακλάται στις τιμές που προσφέρουν οι ξένοι ανταγωνιστές που επωφελούνται από αυτή τη στήριξη.
Στον ναυπηγικό τομέα, Ασιάτες ανταγωνιστές, μπορούν να προσφέρουν τιμές έως και 30%-40% χαμηλότερες από την ΕΕ. Ταυτόχρονα, η ΕΕ κάνει περιορισμένη χρήση αμυντικών μέσων και τα κράτη μέλη σπάνια προωθούν παράγοντες άλλους από το κόστος.
«Ως αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με τα κενά τιμών, η ΕΕ χάνει ολοένα και περισσότερο ή αμφισβητείται από παγκόσμιους ανταγωνιστές.
Το 94% των οποίων προέρχεται τώρα από την Ασία, επιπλέον, το 96% των εμπορευματοκιβωτίων παράγεται επί του παρόντος στην Κίνα, πέρα από τα εμπορικά ναυπηγική, αυτή η κατάσταση θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τη ναυτική (στρατιωτική) ναυπηγική.
«Για παράδειγμα, στη ναυπηγική βιομηχανία, η ΕΕ θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τις συνέργειες με την παραγωγή βιομηχανικής άμυνας και τη δημόσια στήριξη που παρέχεται για τεχνολογίες διπλής χρήσης, να εξετάσει τις προϋποθέσεις στα χρηματοδοτικά μέσα της ΕΕ ή φορολογικά κίνητρα για τους πλοιοκτήτες να αγοράσουν πλοία που ναυπηγούνται στην ΕΕ και να επεκτείνει τη χρηματοοικονομική και πολιτική της ΕΕ μέσα για έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε εξειδικευμένα πλοία».
Αξίζει να τονίσουμε πως ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας μέσα από την έκθεσή του παροτρύνει την ΕΕ να επενδύει έως και 800 δισεκατομμύρια ευρώ επιπλέον ετησίως, για να καταστήσει το μπλοκ πιο ανταγωνιστικό και να δεσμευτεί για την τακτική έκδοση κοινών ομολόγων, ώστε να ανταγωνιστεί την Κίνα και τις ΗΠΑ. Αναλυτικά εδώ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr