Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Σε ολόκληρη την Κίνα, τα ναυπηγεία επεκτείνονται και παράγουν πλοία σε κλίμακα που δεν έχει παρατηρηθεί από το 2008.
Όσον αφορά τη ναυπηγική δυναμικότητα, η τελευταία εκτίμηση της Arrow τοποθετεί τη ναυπηγική δυναμικότητα των τριών μεγαλύτερων κατασκευαστριών χώρες - Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία - στα 35,6 εκατ. cgt, μια αύξηση 20%, σε ετήσια βάση, από τα 29,5 εκατ. cgt πέρυσι, με την πλειονότητα αυτής της επέκτασης στην Κίνα και τη Νότια Κορέα. Ωστόσο, η ναυπηγική ικανότητα των χωρών αυτών εξακολουθεί να είναι περίπου 30% χαμηλότερη από το μέγιστο επίπεδο, που σημειώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 2000, με την «έκρηξη» της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Τα κινεζικά ναυπηγεία συνεχίζουν να κατέχουν την πρώτη θέση ως η πιο δημοφιλής επιλογή για νεότευκτα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, με 441 παραγγελίες το πρώτο εξάμηνο του έτους, δηλαδή περίπου το 66% του συνόλου των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων παγκοσμίως, σύμφωνα με τη Ρεβέκκα Γαλανοπούλου Τζόουνς, ανώτερη αναλύτρια περιεχομένου της Veson.
Η κινεζική παραγωγή νεότευκτων πλοίων έχει «εκτοξευθεί» το 2024, δήλωσε στο Splash ο Στούαρτ Νίκολ, διευθυντής της Maritime Strategies International (MSI). Οι κινεζικές παραδόσεις ήταν κατά μέσο όρο 10,1 εκατ. gt τους πρώτους πέντε μήνες την περίοδο 2020-23, ενώ φέτος αφορούν 15,5 εκατ. gt.
«Φημολογείται ότι ο αδύναμος κατασκευαστικός τομέας στην Κίνα απελευθερώνει μια μεγάλη δεξαμενή εργαζομένων για τον ναυπηγικό τομέα», είπε ο Νίκολ, ενώ επεσήμανε, επίσης, ότι η αναδιάρθρωση και η ενοποίηση που παρατηρείται στον τομέα των ναυπηγείων, τα τελευταία χρόνια, αποδίδει καρπούς, με τη μορφή καλύτερης οργάνωσης γύρω από τις ροές των υλικών.