Μετά από μια μεγάλη υποχώρηση στις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στην αποκλιμάκωση των παραγγελιών νέων δεξαμενόπλοιων οδηγούμαστε πλέον σε μια ελεγχόμενη είσοδο νέων μονάδων η οποία αναμένεται να συνδυαστεί με μια αύξηση της ζήτησης διαθέσιμης χωρητικότητας από την Κίνα.
Με τον τρόπο αυτό επέρχεται μια ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των δεξαμενοπλοίων μια εξέλιξη η οποία, υπό όρους, μπορεί να κρατήσει τους ναύλους σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Η Poten & Partners αναλύοντας τα διαθέσιμα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Ενέργειας εκτιμούν ότι η ζήτηση πετρελαίου από την Κίνα να αυξηθεί στα 0,5 εκατ. bpd το 2025, έναντι 0,4 εκατ. bpd που είναι φέτος.
Ο ΟΠΕΚ από την πλευρά του υποστηρίζει ότι θα είναι υψηλοτέρη η ζήτηση πετρελαίου από την Κίνα και θα κινηθεί στα επίπεδα των 0,7 εκατομμύρια bpd φέτος και 0,4 εκατομμυρίων bpd το επόμενο έτος, η δε Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ (EIA) προβλέπει ανάπτυξη 0,3 εκατομμυρίων bpd φέτος και 0,4 εκατομμύρια bpd το 2025.
Και οι τρεις οργανισμοί αναμένουν συνεχή ανάπτυξη από τώρα έως το 2030.
Ο ΔΟΕ έχει προτείνει πιθανή αύξηση 2,5 εκατομμυρίων bpd μεταξύ του 2023 και του τέλους της δεκαετίας. Ο ΟΠΕΚ αναμένει ανάπτυξη 2,6 εκατομμυρίων ετησίως μεταξύ 2022 και 2020. και οι ΗΠΑ προβλέπουν αύξηση της κινεζικής ζήτησης κατά 2,4 εκατ. bpd την ίδια περίοδο.
Βραχυπρόθεσμα, αναμένεται ότι οι κινεζικές εισαγωγές θα αρχίσουν να ανεβαίνουν ξανά όταν τα διυλιστήρια βγουν από την περίοδο συντήρησης, με τους αναλυτές να σημειώνουν ότι η κινεζική κυβέρνηση ζήτησε από τις εταιρείες να αυξήσουν τις αγορές πετρελαίου για το Στρατηγικό Απόθεμα Πετρελαίου της χώρας κατά οκτώ εκατομμύρια τόνους (σχεδόν 60 εκατομμύρια τόνους) μέχρι τον Μάρτιο του 2025, με την Ρωσία να παράσχει μεγάλο μέρος αυτού του επιπλέον όγκου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr