Καλωσορίζοντας τη διευθύνουσα σύμβουλο της Ε.Α.Τ., ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι «χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν την ανάγκη πρόσβασης των επιχειρήσεων σε πηγές προνομιακής χρηματοδότησης. Ειδικά σε μία περίοδο ευρωπαϊκής αβεβαιότητας, αναμονής και στασιμότητας, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να κάνουμε βήματα μπροστά, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχουν τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία».
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου υπενθύμισε ότι Ε.Β.Ε.Π. και Ε.Α.Τ. είχαν συνυπογράψει μνημόνιο συνεργασίας, στους στόχους του οποίου εμπεριέχεται και η διερεύνηση των αναγκών και των χρηματοδοτικών κενών των επιχειρήσεων, με έμφαση σε αυτές που δραστηριοποιούνται στον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς η περιοχή του Πειραιά, παραδοσιακά, φιλοξενεί τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς και πολλές μικρομεσαίες υποστήριξης της ναυτιλίας.
Στο πλαίσιο των κοινών δράσεων ενθάρρυνσης και ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, η διευθύνουσα σύμβουλος της Ε.Α.Τ. αναφέρθηκε στο ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ, συνολικού προϋπολογισμού 2,3 δισ. ευρώ, ένα πρόγραμμα το οποίο ανοίγει τις πόρτες των τραπεζών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους χρηματοδότησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας-HDB προσφέρουν μειωμένα επιτόκια, χαμηλότερες ή καθόλου εξασφαλίσεις, μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής, αυξημένη περίοδο χάριτος και χαμηλές, ή μηδενικές, προμήθειες εγγύησης. Μάλιστα, σημειώθηκε ότι το νέο Ταμείο Επιχειρηματικότητας παρέχει δυνατότητα συγχρηματοδότησης κεφαλαίου και επιδότηση επιτοκίου, χαμηλότοκα δάνεια για επενδυτικά σχέδια, αλλά και για κεφάλαια κίνησης, καθώς και συνδυασμό εγγύησης του δανείου με επιδότηση του επιτοκίου.
Η διευθύνουσα σύμβουλος, Ισμήνη Παπακυρίλλου, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «η Ε.Α.Τ. είναι ένας αναπτυξιακός θεσμός και τρέχει συγκεκριμένα χρηματοδοτικά προγράμματα με στόχευση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Συνεργαζόμαστε με όλες τις τράπεζες για να δημιουργήσουμε προγράμματα που θα διατεθούν στις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις».
Αντίστοιχα, καλωσορίζοντας τον διευθύνοντα σύμβουλο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, και τέως υπουργό ΝΝΠ, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το Ε.Β.Ε.Π. παρακολουθεί «εκ του σύνεγγυς» τις εξελίξεις ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας, σημειώνοντας ότι αποτελεί θετική εξέλιξη η ανάκτηση και επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που ανοίγει ένα νέο τεράστιο κεφάλαιο για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας. «Όραμα του Επιμελητηρίου μας είναι, όπως είπε ο Β. Κορκίδης, το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας να γίνει το εφαλτήριο για την ανάπτυξη μιας σύγχρονης ανταγωνιστικής ελληνικής βιομηχανίας, με εξωστρεφή προσανατολισμό, η οποία θα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις συντήρησης, επισκευής και κατασκευής εμπορικών και πολεμικών πλοίων, θα παράγει εξαγώγιμα προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας και θα απασχολεί άριστα εξειδικευμένο επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό. Μάλιστα, παρατήρησε, πως η τεχνολογική αναβάθμιση του εξοπλισμού και ο εκσυγχρονισμός των ναυπηγείων στις σύγχρονες απαιτήσεις θα δώσει δουλειά σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και σε πλήθος μικρότερων ναυπηγοεπισκευαστικών και βιομηχανικών μονάδων στην ευρύτερη περιοχή».
Εκτενή αναφορά στην «νέα σελίδα» των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «οι εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι η μεγαλύτερη αυτοτελής βιομηχανική εγκατάσταση, μετά από τα διυλιστήρια της χώρας. Από τον Μάιο του 2023, άρχισε μια καινούργια περίοδος. Αυτή τη στιγμή, έχουν επισκευασθεί πάνω από 15 πλοία στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Προχθές, φιλοξενούσαμε παράλληλα, πέντε πλοία, που αποτελεί μια εικόνα που έχει να δείξει το Ναυπηγείο πάνω από 15 χρόνια. Είμαστε σε θέση να φιλοξενούμε στις δεξαμενές μας μεγάλα πλοία. Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μας έχουν εμπιστευθεί πλοία Ελλήνων εφοπλιστών, πλοία από την διεθνή αγορά, όπως για παράδειγμα MSC. Παράλληλα, κάνουμε σημαντικές συντηρήσεις και προγράμματα αναβάθμισης εξοπλισμού και βελτιώνουμε καθημερινά τις υποδομές μας».
Ο διευθύνων σύμβουλος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ανέφερε, επίσης, ότι «μόλις το 5% των ναυπηγήσεων γίνεται στην Ευρώπη. Δεν μπορεί να προχωρήσει η ναυπηγική βιομηχανία εάν είναι αποκλεισμένη από ευρωπαϊκά κονδύλια, που θα συμβάλουν στην ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας. Μόνο στον τομέα των αμυντικών εξοπλισμών, η Ευρώπη είναι διατεθειμένη να ξοδέψει πάνω από 160 δισ. ευρώ για τη ναυπήγηση πλοίων και υποβρυχίων τα επόμενα 15 χρόνια». Καταλήγοντας, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι «στόχος είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να είναι υψηλής παραγωγικότητας, μια πολύ σοβαρή επισκευαστική μονάδα που θα επισκευάζει και πλοία LNG. Θέλουμε, μεταξύ άλλων, να επισκευάζουμε και να κατασκευάζουμε Mega yachts. Τέλος, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θέλουμε να παραμείνουν ως τα βασικά Ναυπηγεία που εξυπηρετούν το Πολεμικό Ναυτικό σε επισκευές και νέες κατασκευές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr