Οι αναλυτές της Clarksons Research σημειώνουν ότι οι πλοιοκτήτες εξετάζουν πολύ σύντομες περιόδους ναύλωσης με έντονα φουσκωμένες τιμές, προκειμένου να επωφεληθούν από τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, όπου οι τιμές spot βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, που δεν έχουν σημειωθεί ποτέ εκτός της εποχής του covid.
Η Alphaliner αναφέρει ότι η CMA CGM έχει δεσμεύσει ένα νεότευκτο πλοίο 7.000 teu για τρεις μήνες σε τιμή 105.000 δολαρίων.
Συζητώντας τη συμφωνία της CMA CGM, η Alphaliner, στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της, σημείωσε πως «αυτή η ισχυρή τιμή αναδεικνύει τη σπανιότητα των μεγάλων πλοίων (...) που αναγκάζει τους ναυλωτές είτε να πληρώνουν υψηλά ασφάλιστρα για άμεση διαθεσιμότητα χωρητικότητας είτε να εξετάζουν προθεσμιακές θέσεις μέχρι το 2025, για ναύλωση μεγαλύτερης και περιόδου με πιο προσιτούς ναύλους».
Η τρέχουσα κερδοφόρα πορεία της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησε μετά τις επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες οδήγησαν σε μαζική ανακατεύθυνση του παγκόσμιου στόλου γύρω από τη δυτική ακτή της Αφρικής σε ταξίδια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
«Το έλλειμμα στον αριθμό μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για την πλήρη στελέχωση των κύριων γραμμών Ανατολή - Δύση προκαλεί έλλειψη χωρητικότητας φορτίου και διαταραχές στα δρομολόγια», σημειώνουν οι συντάκτες του δείκτη ναυλώσεων New ConTex σε πρόσφατη έκθεσή τους. «Η μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων οδηγεί με τη σειρά της σε συμφόρηση των λιμανιών, καθώς τα πλοία πρέπει σήμερα να περιμένουν μερικές ημέρες πριν ελλιμενιστούν σε ορισμένους από τους σημαντικότερους κόμβους, όπως η Σιγκαπούρη, το Ντουμπάι ή το Ρότερνταμ».
Στην έλλειψη χωρητικότητας έρχεται να προστεθεί και η αύξηση του όγκου των φορτίων, καθώς οι φορτωτές προσπαθούν να μετακινήσουν νωρίς τα εμπορεύματά τους για να αποφύγουν την πίεση στο τέλος του έτους.
«Υπάρχει η πεποίθηση ότι αυτή η θετική τάση θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές των ναύλων βελτιώνονται περισσότερο», σημείωσε ο μεσίτης Braemar σε ενημέρωση για τις αγορές εμπορευματοκιβωτίων.
«Η αγορά εμπορευματοκιβωτίων παραμένει πολύ σφιχτή, με την υγιή ζήτηση, την περιορισμένη χωρητικότητα των πλοίων, τα εκτός θέσης κιβώτια και τη συμφόρηση στην Ασία να οδηγούν σε έναν πιο φρενήρη ρυθμό κρατήσεων εκ μέρους των ναυλωτών και των λιανοπωλητών», σημείωσε πρόσφατα η επενδυτική τράπεζα Jefferies.
Ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) που δημοσιεύθηκε την περασμένη Παρασκευή, αυξήθηκε κατά 140 μονάδες στις 3184,87 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2022, ενώ ο σύνθετος παγκόσμιος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων της Drewry, που δημοσιεύθηκε την περασμένη Πέμπτη, σημείωσε άλμα 12% στα 4.716 δολάρια ανά feu, αυξημένος κατά 181% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι. Ο δείκτης της Drewry βρίσκεται 232% υψηλότερα από τις μέσες τιμές του 2019, πριν από την πανδημία, στα 1.420 δολάρια.
Όπως αναφέρεται παραπάνω, το έναυσμα για το φετινό άλμα στα κέρδη της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία, που οδήγησαν τη συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο να αποφεύγει τη διώρυγα του Σουέζ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr