Ο υπουργός συνεχάρη τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά για τη σημαντική πρωτοβουλία και τη διοργάνωση της ημερίδας που, όπως είπε, δίνει την ευκαιρία να γίνει ανταλλαγή απόψεων για ένα κρίσιμο θέμα που αφορά την πράσινη μετάβαση.
Τόνισε ότι στην πρόσφατη συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ στο Λονδίνο, όπου η Ελλάδα κατέκτησε την πρώτη θέση της Α’ κατηγορίας, το θέμα της «πράσινης» μετάβασης ήταν πρώτο μεταξύ των θεμάτων που κυριάρχησε στις συζητήσεις των χωρών μελών του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού, όπως και στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, όπου συζητήθηκε διεξοδικά η εφαρμογή του συστήματος εμπορίας ρύπων.
Ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι «η ανάπτυξη της ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά, το λεγόμενο SSE (Shore Side Electricity), δηλαδή ο εφοδιασμός και η τροφοδοσία ελλιμενιζόμενων πλοίων, αποτελεί βασικό μέτρο του Fit for 55». Τόνισε ότι στο πλαίσιο αυτό, έχει εκδοθεί ήδη ο σχετικός Κανονισμός για να μπορούν τα πλοία να χρησιμοποιούν, εντός λιμανιού, ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά, καθώς είναι ένα μέσο περιορισμού των εκπομπών.
Πρόσθεσε επίσης ότι από την 1η Ιανουαρίου 2030, στο πλαίσιο του μέτρου «Fit for 55», στόχος είναι να υπάρχει υποχρεωτική ηλεκτροδότηση των επιβατηγών πλοίων, των κρουαζιερόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, για όσο χρόνο βρίσκονται στο λιμάνι.
Επομένως, όπως είπε, «προϋπόθεση είναι, λιμάνια όπως το μεγαλύτερο της χώρας, ο Πειραιάς, να διαθέτουν υποδομή OPS (Onshore Power Supply), κάτι που μας φέρνει όλους ενώπιον των ευθυνών μας».
Τόνισε ότι «το λιμάνι του Πειραιά με την «πράσινη» μετάβαση και τις υπόλοιπες πρωτοβουλίες, θα μπορέσει να καταστεί μια επιπλέον δύναμη για ανάπτυξη στη χώρα». Ο υπουργός ανέφερε, επίσης, ότι μόνο αν κινηθούμε γρήγορα και μεθοδικά θα μπορέσουμε να είμαστε συνεπείς σε αυτές τις δεσμεύσεις που θα δώσουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα και την ίδια στιγμή θα μας δώσουν τη δυνατότητα να παραμείνουμε πρωταγωνιστές στη ναυτιλία και στα λιμάνια.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Παναγιώτης Τσώνης, είπε ότι το λιμάνι καλείται πλέον να προχωρήσει σε δράσεις εφαρμογής για τη χρήση νέων εργαλείων τεχνολογιών, μέσω των οποίων μπορεί να εξασφαλίσει τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας και τη βελτιστοποίηση της παροχής υπηρεσιών προς τρίτους.
Πρόσθεσε ότι ο ΟΛΠ, ανταποκρινόμενος στις ευρωπαϊκές επιταγές της «πράσινης συμφωνίας» αλλά και της δέσμης μέτρων Fit for 55, αλλά και σεβόμενος τη γειτνίασή του με την πόλη του Πειραιά και τη θέση στο ναυτικό ιστό, έχει δραστηριοποιηθεί σε ενέργειες πράσινης μετάβασης και μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τα πλοία που υποδέχεται.
Ο κ. Τσώνης αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση από την ΟΛΠ ΑΕ, μέσα στο 2023, του έργου EALING, που αφορά την εκπόνηση των οριστικών τεχνικών, περιβαλλοντικών και χρηματοοικονομικών μελετών για 5 θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων ακτοπλοΐας στις Ακτές Ποσειδώνος, Αγίου Διονυσίου, Ιετιόνια, Περικλέους, συνολικής ισχύος 13.5 MVA, καθώς και στο έργο CIPORT που επικεντρώνεται στην εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για 4 θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων κρουαζιέρας στην Ακτή Θεμιστοκλέους.
Μίλησε ακόμα για τη συμπόρευση της ΟΛΠ ΑΕ με τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Πάτρας και τον Διαχειριστική Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας για υποβολή πρότασης κοινού ενδιαφέροντος εθνικής σημασίας στο πρόγραμμα CEF, προσφέροντας παράλληλα και μεταφορά τεχνογνωσίας για επιτάχυνση υλοποίησης τέτοιων έργων στα συγκεκριμένα λιμάνια, καθώς και για την πρωτοβουλία σύστασης ομάδας αποτελούμενης από σχετικούς φορείς σε εθνικό επίπεδο, που μελετά και διερευνά τις απαιτούμενες προδιαγραφές ρυθμιστικού και νομοθετικού περιεχομένου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr