Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΤΑ 20,7%
ΑΥΞΗΣΗ ΚΑΘΑΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΤΑ 13,5% ΣΤΑ ΕΥΡΩ 25,43 ΕΚΑΤ. ΣΤΟ ΕΝΝΕΑΜΗΝΟ 2007 ΕΝΑΝΤΙ ΕΥΡΩ 22,41 ΕΚΑΤ. ΣΤΟ ΕΝΝΕΑΜΗΝΟ 2006
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. με ιδιαίτερη ικανοποίηση ανακοινώνει ότι το Εννεάμηνο του 2007 ο Όμιλος επέτυχε να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματα χρήσης της περιόδου. Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε Ευρώ 136,78 εκατ. έναντι Ευρώ 113,28 εκατ. το Εννεάμηνο του 2006 παρουσιάζοντας αύξηση 20,7%. Τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα Ευρώ 42,94 εκατ. από Ευρώ 36,25 εκατ. (αύξηση 18,4%) ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε Ευρώ 25,43 εκατ. σημαντικά αυξημένα από τα Κέρδη ύψους Ευρώ 22,41 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 13,5%).
Τα κυριότερα στοιχεία των αποτελεσμάτων του Ομίλου κατά το Εννεάμηνο του 2007 σε σύγκριση με το αντίστοιχο Εννεάμηνο του 2006 ήταν:
Σε χιλιάδες Ευρώ 2007 2006 Δ% (πλην των δρομολογίων)
Εκτελεσθέντα δρομολόγια 3.500 3.190 +9,7%
Κύκλος εργασιών 136.778 113.282 +20,7%
Κέρδη προ Φόρων, Χρημα/κών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων & Αποσβέσεων (EBITDA) 42.940 36.255 +18,4%
Κέρδη μετά από Φόρους & Δικαιώματα Μειοψηφίας 25.430 22.412 +13,5%
Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση του μεταφορικού έργου στη γραμμή της Δωδεκανήσου, τόσο στους επιβάτες και τα Ι.Χ. οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα, λόγω της δρομολόγησης του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου Διαγόρας καθ' όλη τη διάρκεια του τρέχοντος Εννεαμήνου. Πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006 και δρομολογήθηκε τον Αύγουστο του 2006. Επίσης στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα στις γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, που επιτεύχθηκε μετά τη μερική απελευθέρωση του κρατικού ναυλολογίου τον Μάιο του 2006 και την εφαρμογή από τον Όμιλό μας, μιας ελεύθερης εμπορικής πολιτικής προσαρμοσμένης στους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.
Τέλος στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας όπου εκτελώντας 47,6% λιγότερα δρομολόγια, μετά τη μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης, ο Όμιλος βελτίωσε σημαντικά το μεταφορικό έργο του Blue Horizon και τα έσοδα ανά δρομολόγιο συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης όπου δραστηριοποιείται το πλοίο Blue Star 1 από τις 29 Ιανουαρίου 2007, οι πληρότητες έχουν κυμανθεί σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ενώ το μέσο έσοδο ανά μεταφερόμενο επιβάτη, Ι.Χ. όχημα και φορτηγό αυτοκίνητο είναι σαφώς υψηλότερο του αντίστοιχου που παρήγαγε το πλοίο στη γραμμή της Αδριατικής κατά το περυσινό Εννεάμηνο.
Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου (ΕΒΙΤDA) βελτιώθηκε κατά 18,4% κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των εσόδων, της μικρής ποσοστιαίας αύξησης των εξόδων διοικητικής λειτουργίας καθώς και της δρομολόγησης των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευσή τους καθ? όλη τη διάρκεια του έτους, και επετεύχθη παρά τη σημαντική αύξηση κατά 11% της μέσης τιμής των καυσίμων κατά τη διάρκεια του Γ' Τριμήνου του 2007 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006.
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι στο Εννεάμηνο του 2007 τα κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας δεν περιλαμβάνουν έκτακτο κέρδος από πώληση πλοίων που κατά το Εννεάμηνο του 2006 ανήλθε σε Ευρώ 1,3 εκατ. περίπου.
Σε ότι αφορά τα στοιχεία του Ισολογισμού και των Ταμιακών Ροών πρέπει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος διατήρησε υψηλά ταμιακά διαθέσιμα, που ανήλθαν σε Ευρώ 53,18 εκατ. σε σχέση με το τέλος της χρήσης 2006 (Ευρώ 42,24 εκατ.) και μείωσε σημαντικά τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις του. Επίσης, οι λειτουργικές ταμιακές ροές βελτιώθηκαν και ανήλθαν σε Ευρώ 27,73 εκατ. έναντι Ευρώ 23,28 εκατ. το Εννεάμηνο του 2006 αποδεικνύοντας τη σωστή διαχείριση των στοιχείων του ενεργητικού.
Οι σημαντικότερες εξελίξεις σ