“Κοιτάμε το βιοντίζελ, την πράσινη μεθανόλη” ανέφερε ο κ. Πασχάλης σημειώνοντας ότι θα πρέπει να γίνουν συντονισμένα βήματα ώστε και η παραγωγή νέων εναλλακτικών καυσίμων να είναι επαρκής. Τόνισε, δε, ότι η διαδικασία της Πράσινης Μετάβασης θα απαιτήσει μεγάλες επενδύσεις από όλους. “Ως η μεγαλύτερη εταιρεια του κλάδου προχωρούμε σε ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισεκ” ανέφερε και σημείωσε ότι η εταιρεία επιδιώκει τη δημιουργία ενός συγκροτημένου χάρτη απανθρακοποίησης της ελληνικής οικονομίας.
Σημειώνεται ότι σήμερα ένα σύγχρονο πλοίο όπως το Βlue Star Δήλος έχει παράδοση από τα ναυπηγεία το 2027 ενώ κοστίζει πάνω από 170 εκατ. ευρώ την ώρα που πριν λίγα χρόνια, όταν “έπεσε στο νερό” κόστισε η κατασκευή του 70 εκατ. ευρώ περίπου. Κι αυτό αποτελεί δείγμα της έντασης των επενδύσεων που απαιτούνται.
Αναφορικά με τη μείωση των ρύπων, ο κ. Πασχάλης σημείωσε ότι στόχος της εταιρείας είναι να προχωρήσει σε διαδικασία απανθρακοποίησης κατά 14% μέχρι το 2030 με δράση ορθής αξιοποίησης του στόλου, κάλυψης δρομολογίων με μικρότερες ταχύτητες, αξιοποίηση νέου εξοπλισμού, αλλαγές μηχανών με δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου. Πάντως, η ναυτιλιακή κοινότητα, αναμένει τις εξελίξεις στο μέτωπο των κοινοτικών κανονισμών ενώ βέβαια, με βάση όσα αναφέρονται από στελέχη του κλάδου θα πρέπει να διαμορφωθεί μια συγκροτημένη πολιτική, χωρίς αντιφάσεις και ρεαλισμό, ώστε να διευκολυνθεί και η προσπάθεια των εταιρειών.
Να σημειωθεί ότι πριν λίγες μέρες ο Σπυρίδων Πασχάλης σε παρέμβασή του στο πλαίσιο άλλου συνεδρίου για τις δράσεις ESG της εταιρίας Enigma είχε πει με νόημα. “Ακούμε αλλά δεν βλέπουμε τα εκατομμύρια των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων για την πράσινη μετάβαση υπογράμμισε και όπως είπε, “βρισκόμαστε στην άκρη της Ευρώπης, μετά από μία μεγάλη κρίση και με κενό επενδύσεων. Θέλουμε να είμαστε στους πρωτοπόρους της ενεργειακής μετάβασης αλλά πρέπει να υπάρχει βοήθεια για να γίνει το βήμα και να δοθεί το παράδειγμα. Χρειάζονται κεφάλαια και χρειάζεται βοήθεια”.
Σημείωσε πως ο όμιλος είναι ο μεγαλύτερος όμιλος επιβατηγού ναυτιλίας με 35 πλοία και 4 brands που κατατάσσεται στις 3 μεγαλύτερες εταιρείες στην Μεσόγειο και στις 10 πανευρωπαϊκά στον κλάδο του. Ενδεικτικά, το 2019 μετέφερε 7 εκατ. επιβάτες, πάνω από 1 εκατ. επιβατηγά αυτοκίνητα και πάνω από μισό εκατ. ‘Όπως ανέφερε, ο όμιλος έχει εκδώσει έως σήμερα 16 απολογισμούς υπευθυνότητας και αποτελεί μία από τις 35 εταιρείες στη λίστα Most sustainable companies. «Το ESG είναι μέρος της καθημερινότητάς μας όπως και η διάδοση της φιλοσοφίας ESG σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας των εργαζομένων μας» κατέληξε.
Υπενθυμίζεται πως τον Ιούνιο και Ιούλιο του 2022 προστέθηκαν στο στόλο του Ομίλου τρία υπερσύγχρονα πλοία τύπου Aero Catamaran. Τα Aero Highspeed 1, 2 και 3 ξεκίνησαν τα δρομολόγια τους στις γραμμές του Αργοσαρωνικού στις αρχές Αυγούστου 2022, αντικαθιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία στους συγκεκριμένους προορισμούς.
Με την επένδυση αυτή υλοποιούμε τον επιχειρηματικό μας σχεδιασμό με προσεκτικά βήματα, προκειμένου να ενισχύσουμε τον ηγετικό μας ρόλο και να ανταποκριθούμε στις αυξημένες διεθνείς απαιτήσεις του κλάδου. Επιβεβαιώνουμε στην πράξη για μία ακόμη φορά, τη δέσμευσή μας για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στην ελληνική ακτοπλοΐα, τη βέλτιστη εξυπηρέτηση και υποστήριξη των τοπικών κοινωνιών, καθώς και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας».
Σημειώνεται πως εντός του 2022 εγκρίθηκε η νέα Περιβαλλοντική στρατηγική του Ομίλου. Η υλοποίηση της άρχισε ήδη με τον καθορισμό στρατηγικών στόχων που αφορούν τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, την πρόβλεψη για εγκατάσταση εξοπλισμού ενεργειακής βελτίωσης σε πλοία καθώς και τη διενέργεια συγκεκριμένων δράσεων που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του Ομίλου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr