Να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη το 2024 επιβραδύνεται λόγω των αναμενόμενων μειωμένων όγκων άνθρακα. Λόγω αυτού, εκτιμά ότι ο παγκόσμιος στόλος χύδην ξηρού φορτίου θα μεγαλώσει κατά 2,8% μέσα στο έτος και κατά 2,1% μέσα στο 2024, δεδομένου ότι και οι παραγγελίες σε νεότευκτα bulkers, αλλά και η ανακύκλωση «γερασμένων» πλοίων παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Ωστόσο, οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα περιορίσουν ταχύτητες πλου, οι οποίες αναμένεται να μειωθούν κατά 1%-2%, οδηγώντας σε αύξηση της προσφοράς κατά 1,8%-2,3% φέτος και 1,1%-1,6% το 2024.
«Το υπάρχον βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται στο 6,9% του παγκόσμιου στόλου ξηρού φορτίου, το χαμηλότερο επίπεδο εδώ και 25 χρόνια», προσθέτει ο κ. Rasmussen.
Περίπου 14 εκατ. dwt θα πάνε για ανακύκλωση μέσα στη χρονιά και το 2024 την ίδια στιγμή που οι παραγγελίες θα περιοριστούν στα 33,7 εκατ. dwt χωρητικότητας το 2023 και 28,4 εκατ. dwt το 2024, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BIMCO.
«Η ισορροπία μεταξύ ζήτησης και παροχής θα δυναμώσει σταδιακά μέχρι τα τέλη του 2024» σημειώνει σε έκθεση ο αναλυτής της BIMCO.
Ωστόσο η ανάπτυξη της Κίνας θα μπορούσε να ανατρέψει αυτή την ισορροπία.
Πράγματι, τα αδύναμα νούμερα από πλευράς Κίνας ήταν μία από τις αιτίες που προκάλεσαν ανησυχία στην αγορά ξηρού φορτίου, οδηγώντας σε χαμηλότερα επιτόκια βραχυπρόθεσμα.
Όσον αφορά τη ζήτηση, οι παγκόσμιοι όγκοι χάλυβα εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 4% από το 2022 έως το 2024, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των αποστολών σιδηρομεταλλεύματος και χάλυβα, σύμφωνα με τον Οργανισμό.
«Τα αδύναμα αποθέματα σιτηρών θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πτώση 0,9% τις εξαγωγές φέτος, ενώ ο όγκος θα μπορούσε να ανακάμψει το 2024, σημειώνοντας άνοδο 5%», πρόσθεσε.
«Εν τω μεταξύ, οι εξαγωγές άνθρακα αναμένεται να μειωθούν 2%-4% τον επόμενο χρόνο λόγω της υψηλότερης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, μετά από άνοδο 5%-6% αυτό έτος», τόνισε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr