Είναι δεκάδες τα χαρακτηριστικά παραδείγματα από τα τέλη Απριλίου, με εργάτες κυρίως από την Ταϋλάνδη και το Βιετνάμ, στους οποίους είχε δοθεί άδεια παραμονής και εξαφανίστηκαν από το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries και παραρτήματά του, μια εβδομάδα αφού ξεκίνησαν να εργάζονται με σύμβαση ορισμένης απασχόλησης.
Δεδομένου ότι οι κάτοχοι βίζας E-7 έχουν περιορισμό στο να αλλάζουν δουλειά χωρίς την άδεια του εργοδότη τους, οι μεταναστευτικές αρχές προσπαθούν να τους εντοπίσουν.
Τον προηγούμενο Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, επίσης περίπου 30 αλλοδαποί εργάτες με βίζα Ε-7 εξαφανίστηκαν από το ίδιο ναυπηγείο και μόλις λίγοι επέστρεψαν στο πόστο τους.
Παρόμοια περιστατικά καταγράφηκαν και στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries, στην Yeongam, όπως σημειώνουν οι The Korea Times.
Συνθήκες «γαλέρας» καταγγέλουν τα συνδικάτα
Προσπαθώντας να εξηγήσει τις μαζικές φυγές, το συνδικάτο του ναυπηγείου απέδωσε αυτό το φαινόμενο στις κακές συνθήκες εργασίας και στους χαμηλούς μισθούς.
«Αν και οι κάτοχοι βίζας Ε-7 έχουν εγγυημένο μισθό που αντιστοιχεί στο 80 τοις εκατό του κατά κεφαλήν ακαθάριστου εθνικού εισοδήματος του προηγούμενου έτους, οι μετανάστες εργαζόμενοι στα ναυπηγεία αμείβονται με μισθούς παρόμοιους με τον εθνικό κατώτατο μισθό, καθώς οι εργοδότες τους αφαιρούν διάφορα έξοδα από τους μισθούς τους», ανέφερε η ένωση σε ενημερωτικό δελτίο που δημοσιεύθηκε την περασμένη Παρασκευή.
«Επειδή η δουλειά τους είναι δύσκολη και οι μισθοί χαμηλοί, οι λιποταξίες δεν προκαλούν έκπληξη».
Η εταιρεία βέβαια ισχυρίζεται ότι προσφέρει διάφορα επιδόματα πρόνοιας για αλλοδαπούς εργαζομένους, συμπεριλαμβανομένων μεταφραστικών υπηρεσιών, στέγασης κοιτώνων και τροφής κατάλληλης για τη θρησκευτική τους πίστη.
Η HHI μάλιστα οργάνωσε πρόσφατα ομάδες για την υποστήριξη ξένων εργαζομένων που προσλαμβάνονται απευθείας από την εταιρεία, καθώς και εκείνων που προσλαμβάνονται από τους υπεργολάβους της.
Όπως είπε εκπρόσωπος του ναυπηγείου «οι πρόσφατες αποχωρήσεις έχουν να κάνουν με προσωπικά ζητήματα των εργατών, και όχι με τις εργασιακές συνθήκες», αναφέρουν οι The Korea Times.
Η σύγκρουση μεταξύ αλλοδαπών εργαζομένων και των Κορεατών προϊσταμένων τους αναφέρεται ως ένας άλλος πιθανός λόγος πίσω από τις συχνές λιποταξίες. Σύμφωνα με αξιωματούχους του κλάδου, ορισμένοι Κορεάτες επόπτες ήταν «χλιαροί» όσον αφορά την εκπαίδευση των ξένων συναδέλφων τους, οι οποίοι είναι απίθανο να παραμείνουν στα ναυπηγεία για περισσότερο από μερικά χρόνια.
Απρόθυμοι να πιάσουν δουλειά στα ναυπηγεία οι Νοτιοκορεάτες εργαζόμενοι
Πέρυσι, συνδικαλιστές Κορεάτες ναυπηγοί διαμαρτυρήθηκαν για την απόφαση της κυβέρνησης να χαλαρώσει τους κανονισμούς σχετικά με τις απαιτήσεις για τη βίζα E-7, υποστηρίζοντας ότι η χρήση μεταναστών εργαζομένων στα ναυπηγεία θα αυξήσει τα θανατηφόρα ατυχήματα στο χώρο εργασίας, λόγω κακής επικοινωνίας που οφείλεται σε γλωσσικές διαφορές.
Ωστόσο, οι νέοι Κορεάτες που αναζητούν εργασία είναι απρόθυμοι να εργαστούν σε ναυπηγεία και οι έμπειροι εργαζόμενοι δεν επιστρέφουν στους προηγούμενους χώρους εργασίας τους – μετά την αναχώρησή τους το 2016, κατά τη διάρκεια μιας ύφεσης στη ναυπηγική βιομηχανία.
Όταν περίπου 20 υπεργολάβοι της HHI και της Hyundai Mipo Dockyard φιλοξένησαν μια δίωρη έκθεση εργασίας στο Hotel Hyundai από τον Lahan Ulsan νωρίτερα αυτόν τον μήνα με σκοπό να προσλάβουν 125 νέους υπαλλήλους, την εκδήλωση παρακολούθησαν περίπου 70 άτομα που αναζητούσαν εργασία.
Μεταξύ αυτών, μόνο 14 συμμετείχαν σε συνεντεύξεις για δουλειά και οι υπεργολάβοι κατάφεραν τελικά να προσλάβουν μόνο 11 νέους υπαλλήλους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr