Μετά τη «βουτιά» της ελβετικής Credit Suisse, η UBS ανέλαβε τη διάσωσή της με την εξαγορά της. Παράλληλα βέβαια καλείται να ανταπεξέλθει σε όλους τους κινδύνους, που έπονται αυτής.
Υπενθυμίζεται ότι η Credit Suisse είναι η 10η μεγαλύτερη τράπεζα στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, με το χαρτοφυλάκιό της να ξεπερνά τα 10 δισ. δολάρια.
Μάλιστα, είναι κομβικής σημασίας τράπεζα για τους Έλληνες εφοπλιστές, δεδομένου ότι ήταν ο κορυφαίος χρηματοδότης τους για το 2021, με χαρτοφυλάκιο 5,6 δισ. δολαρίων.
Η μη ροπή της UBS στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, έχει προκαλέσει ανησυχίες στον κλάδο και δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι η νέα ιδιοκτήτρια της Credit Suisse θα επιλέξει να μην επενδύσει σε αυτήν.
Πέρα από το ενδεχόμενο συρρίκνωσης που αναφέραμε παραπάνω και στηρίζεται από δημοσίευμα της Wall Street Journal, σημειώνεται επίσης ότι η UBS θα μπορούσε επίσης να προσπαθήσει να πουλήσει το χαρτοφυλάκιο. Κάτι τέτοιο βέβαια θα μπορούσε να ωθήσει τους εφοπλιστές να μετακινήσουν τους λογαριασμούς τους σε άλλες τράπεζες.
Περίπου το ήμισυ του χαρτοφυλακίου ναυτιλίας περιλαμβάνει Έλληνες πλοιοκτήτες που χρησιμοποιούν τις καταθέσεις τους στον κλάδο διαχείρισης περιουσίας της τράπεζας ως εγγύηση για τη χρηματοδότηση νέων πλοίων, προσθέτει το δημοσίευμα.
Βέβαια, ακόμα όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά δεδομένου ότι σε δήλωση που εστάλη μέσω email στο Reuters από την UBS αναφέρεται ότι «η επιχειρηματική μας δραστηριότητα διαχείρισης πλούτου στην Ελλάδα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής μας στην περιοχή της Ευρώπης και επιδιώκουμε να αναπτυχθούμε, έχοντας πρόσφατα ανακοινώσει έναν νέο επικεφαλής αγοράς για να υποστηρίξει αυτές τις φιλοδοξίες».
Υπό αυτό το πρίσμα, μια ενδεχόμενη συρρίκνωση χαρτοφυλακίου, φαντάζει πιο πιθανή, χωρίς όμως να μπορούμε να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τις τελικές προθέσεις του νέου ιδιοκτήτη του ελβετικού τραπεζικού κολοσσού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr