Παρά το γεγονός ότι η UBS μέχρι πρότινος δεν είχε ιδιαίτερη εστίαση στη ναυτιλία, τα δεδομένα αλλάζουν μετά την εξαγορά της Credit Suisse.
Πέρα από το χαρτοφυλάκιο των 5,6 δισ. που «κουβαλάει» από την ελβετική τράπεζα, τα δεδομένα της Petrofin, αναφέρουν ότι η Credit Suisse είναι η 10η μεγαλύτερη τράπεζα στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση, με το χαρτοφυλάκιό της να ξεπερνά τα 10 δισ. παγκοσμίως.
Μέχρι στιγμής δεν μπορεί να γίνει κάποια σαφής πρόβλεψη για τις προθέσεις της UBS, αναφορικά με τη χρηματοδότηση του κλάδου, αλλά και πιο συγκεκριμένα της ελληνικής ναυτιλίας.
Πάντως σε μια απαισιόδοξη πρόβλεψη της πλατφόρμας Shipfix αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «η εξαγορά θα μπορούσε να περιορίσει το ποσό των δανείων που δίνονται στους εφοπλιστές δεδομένου ότι ο νέος ιδιοκτήτης (UBS) μπορεί να μη θέλει να εστιάσει στη ναυτιλία.
Ο παραπάνω συλλογισμός δεν είναι παράλογος δεδομένου ότι συνήθως οι τράπεζες σε περιόδους κρίσης, προτιμούν την επένδυση σε κλάδους χαμηλότερου κινδύνου.
Από την άλλη, η ελληνική ναυτιλία, παραμένει στις κορυφαίες θέσεις παγκοσμίως και όπως φαίνεται και από τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, η πλειοψηφία των πλοιοκτητών προχωρούν σε άμεσες εξοφλήσεις, λόγω της υψηλής κερδοφορίας.
Τι υποστήριζε για τη ναυτιλία η Credit Suisse
Φυσικά, η ελβετική τράπεζα, δεν βίωσε κρίση μέσα σε μια νύχτα. Ήδη από το 2021, υπήρχαν προσπάθειες εξυγίανσης, με την τράπεζα μάλιστα να αναφέρει τον Οκτώβριο ότι «η χρηματοδότηση πλοίων παραμένει αναπόσπαστο μέρος της προσφοράς των υπηρεσιών μας και εμείς παραμένουμε αφοσιωμένοι στους πελάτες μας από τον κλάδο της ναυτιλίας».
Πέρα από την Credit Suisse, οι ελληνικές τράπεζες παραμένουν και αυτές στήριγμα, καθώς χρηματοδότησαν τις ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις το 2021 με 13,57 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 14,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Πίνακας της Petrofin με τις τράπεζες-χρηματοδότες της ελληνικής ναυτιλίας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr