Βέβαια, παρά τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία μετά την εισβολή στην Ουκρανία, τόσο οι Έλληνες όσο και άλλοι πλοιοκτήτες έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο και πετρελαϊκά προϊόντα με πλαφόν ωστόσο στην τιμή.
Όπως επισημαίνει σε έκθεσή της η Vortexa, όταν ξεκίνησε το εμπάργκο και το πλαφόν στην τιμή του αργού, μειώθηκε κατά πολύ ο όγκος πετρελαίου και προϊόντων που μετέφερε ο ελληνόκτητος στόλος, πιθανά μέχρι να συνειδητοποιήσουν τα δεδομένα της νέας πραγματικότητας και να αξιολογήσουν όλες τις παραμέτρους.
Όπως τονίζεται, πλέον η εμπλοκή των ελλήνων εφοπλιστών στο εμπόριο ρωσικού πετρελαίου αυξάνεται σταθερά και κοντέυει να ξεπεράσει τα προπολεμικά επίπεδα αυτό το μήνα.
Πίνακας της Vortexa που δείχνει την αύξηση στη μεταφορά αργού από ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια από τότε που ξεκίνησε το εμπάργκο
Υπενθυμίζεται άλλωστε, πως πρόσφατα μια λίστα με ονόματα ελλήνων εφοπλιστών βρέθηκε στην ουκρανική σελίδα War and Sanctions, που περιλαμβάνει επιχειρηματίες, ιδιώτες και εταιρίες από όλο τον κόσμο που διατηρούν σχέσεις με τη Ρωσία, παρά τις κυρώσεις.
Επιπλέον σύμφωνα με έκθεση της S&P Global που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα, το νούμερο των πλοίων που παίρνουν μεγαλύτερο ρίσκο όσον αφορά τις κυρώσεις προς τη Ρωσία με τις πράξεις τους, εκτιμάται στα 1900, εκ των οποίων η πλειοψηφία είναι ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια.
Από τις αρχές του 2023, πάνω από 150 από αυτά τα πλοία έχουν προσαράξει σε ρωσικά λιμάνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεταφορά πετρελαίου ship to ship, από το λιμάνι της Καλαμάτας, έκανε «άλμα» κατά 60% μέσα σε ένα μήνα.
Διάγραμμα της S&P Global για τις χώρες προέλευσης πλοίων που επισκέφτηκαν τα ρωσικά λιμάνια
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr