Πιο συγκεκριμένα, η TMS Tankers του Γιώργου Οικονόμου, η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου, η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου καθώς και η Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη έχουν προστεθεί στη λίστα του σάιτ για τον Πόλεμο και τις Κυρώσεις που έχει φτιάξει η ουκρανική κυβέρνηση ως πιθανοί υποψήφιοι για να υποστούν κυρώσεις.
Η συγκεκριμένη λίστα που ξεκίνησε ως εγχείρημα από πέρσι τον Απρίλιο, συμπεριλαμβάνει άτομα και εταιρείες που ήδη έχουν υποστεί κυρώσεις από την αρχή του πολέμου με τη Ρωσία ή προτείνει περαιτέρω υποψήφιους για κυρώσεις αξιοποιώντας ως πάροχο δεδομένων την πλατφόρμα Refinitiv. Ασφαλώς, δεν περιλαμβάνει μόνο ελληνικά ονόματα, αλλά εταιρείες από όλη την υφήλιο.
To μερίδιο των ελληνικών δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο έχει, πάντως, πέσει στο 40% από το 61% του περσινού Απριλίου, σύμφωνα με δεδομένα του Διεθνούς Ινστιτούτου Οικονομίας.
Οι έλληνες εφοπλιστές έχουν τονίσει επανειλημμένα την αναποτελεσματικότητα των κυρώσεων, ενώ το θέμα είχε την τιμητική του στις συζητήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια της ελληνικής ναυτιλιακής έκθεσης Posidonia πέρσι στην Αθήνα.
Έλληνες και άλλοι ξένοι εφοπλιστές έχουν την άδεια να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο και άλλα πετρελαϊκά προϊόντα από τη Ρωσία, κάτω από μια συμφωνημένη τιμή.
Παρ' όλα αυτά ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα στη διεθνή ναυτιλία αυτό το διάστημα, είναι το μέγεθος του σκοτεινού ή σκιώδη στόλου (dark or shadow fleet), δηλαδή τα δεξαμενόπλοια που ταξιδεύουν στις θάλασσες δίχως τον εντοπισμό τους από τα ραντάρ, προσπαθώντας έτσι να αποφύγουν τις κυρώσεις.
Σύμφωνα με την εκτίμηση του ναυλομεσιτικού οίκου Braemar ο στόλος αυτός ανέρχεται σε 400 πλοία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr