Δικαστήριο στο Λονδίνο εκδικάζει μια υπόθεση αυτή τη στιγμή, που έχει κινηθεί από τη SMIT, μια εταιρεία διάσωσης που ανήκει στη Royal Boskalis Westminster.
Η εταιρεία διάσωσης υποστηρίζει ότι οι Ιάπωνες ιδιοκτήτες του Ever Given, Shoei Kisen Kaisha, εξακολουθούν να της οφείλουν πολλά εκατομμύρια για τη συμβολή της στην απελευθέρωση του γιγαντιαίου πλοίου που προκάλεσε έμφραγμα στη διώρυγα του Σουέζ τον Μάρτιο του 2021.
Από την άλλη, οι δικηγόροι των Ιαπώνων ιδιοκτητών της Shoei, υποστηρίζουν ότι ήταν η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ που ήταν πίσω από τις περισσότερες εργασίες για την απελευθέρωση του μήκους 400 μέτρων πλοίου.
Ο ιδιοκτήτης του Ever Given είχε αναγκαστεί να πληρώσει στην Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ πολλά εκατομμύρια δολάρια για να ελευθερώσει το πλοίο μήνες μετά την αποκόλλησή του.
To χρονικό
Στις 23 Μαρτίου του 2021, το γιγαντιαίο πλοίο Ever Given, που ναύλωνε η EverGreen κόλλησε στο νότιο τμήμα της πλωτής οδού της διώρυγας για 6 μέρες προκαλώντας «έμφραγμα» στο παγκόσμιο εμπόριο, το οποίο διέρχεται από τη διώρυγα σε ποσοστό 10%.
Σύμφωνα με την αρχή της διώρυγας, για τις 6 μέρες που παρέμεινε ο αποκλεισμός η Αίγυπτος έχανε καθημερινά 12 έως 15 εκατ. δολάρια, ενώ οι απώλειες για το παγκόσμιο εμπόριο αποτιμήθηκαν στα 6 έως 10 δις δολάρια ημερησίως.
Περαιτέρω νομικές ενέργειες
Δικαστικές διαμάχες δεν έχει μόνο η ιδιοκτήτρια εταιρεία Shoei Kishen, αλλά και η Evergreen που χρονοναύλωνε το πλοίο Ever Given εκείνη την περίοδο.
Πριν από λίγο καιρό, η Maersk είχε ζητήσει αποζημίωση ύψους 300 εκατ. κορόνων Δανίας (περίπου 40 εκατ. ευρώ), σύμφωνα με έγγραφα που κατατέθηκαν στο Ναυτικό και Εμπορικό Δικαστήριο της Δανίας.
Αντίστοιχα με την τακτική της Shoei, εκπρόσωπος της Evergreen είχε δηλώσει στο ShippingWatch ότι η εταιρεία δεν έχει ευθύνη για την όποια οικονομική ζημιά υπέστη η Maersk.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr