Πέρυσι είδαμε πολλά ποντοπόρα πλοία να ανεφοδιάζουν μεθανόλη στο λιμάνι, με αποτέλεσμα να πουληθούν συνολικά 1.500 τόνοι μεθανόλης το 2022.
Η μεθανόλη έχει αναδειχθεί ως ένα ελκυστικό, εμπορικά βιώσιμο εναλλακτικό καύσιμο, καθώς μπορεί να ανεφοδιαστεί σχετικά εύκολα και με ασφάλεια. Η μεθανόλη είναι διαθέσιμη σε σχεδόν 90 από τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου, ωστόσο, η παραγωγή πράσινης μεθανόλης, που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δεν έχει ακόμη αυξηθεί.
Καθώς η ζήτηση για βιώσιμα καύσιμα αυξάνεται, είναι πιθανό η πράσινη μεθανόλη να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη ναυτιλιακή βιομηχανία στο μέλλον.
Σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα, η πράσινη μεθανόλη μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), οξειδίων του θείου (SOx) και οξειδίων του αζώτου (NOx), καθώς και σωματιδίων.
Η άνοδος των πωλήσεων καυσίμων στο λιμάνι του Ρότερνταμ ακολουθεί την πρόσφατη εισαγωγή του ανεφοδιασμού μεθανόλης στο λιμάνι.
Συγκεκριμένα, το 2021, η Waterfront Shipping, μια εξ ολοκλήρου θυγατρική της Methanex Corporation (Methanex), ξεκίνησε τη λειτουργία ανεφοδιασμού φορτηγίδας σε πλοίο στο λιμάνι.
Το λιμάνι ανακοίνωσε ότι η θαλάσσια ναυτιλία διέθετε σημαντικά περισσότερα καύσιμα στο Ρότερνταμ το 2022, φθάνοντας τους 10,8 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με 10,2 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2021. Με αυτό, η ζήτηση για μαζούτ, πετρέλαιο εσωτερικής καύσης, μεθανόλη και LNG ήταν 6,3 τοις εκατό υψηλότερη από το 2021. Εκτός από την προσφορά παραδοσιακών καυσίμων, το λιμάνι επεσήμανε την αυξανόμενη ζήτηση για εναλλακτικά και ανανεώσιμα καύσιμα.
Ο ανεφοδιασμός μεθανόλης διατίθεται επί του παρόντος σε περιορισμένες τοποθεσίες, κυρίως σε λιμάνια με πρόσβαση σε υποδομές παραγωγής και διανομής μεθανόλης. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν:
- Ρότερνταμ, Ολλανδία
- Γκέτεμποργκ, Σουηδία
- Fujairah, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
- Zhoushan, Κίνα
Το λιμάνι Ulsan της Νότιας Κορέας στοχεύει επίσης να γίνει κόμβος ανεφοδιασμού μεθανόλης καθώς η ζήτηση για αυτό το είδος καυσίμου συνεχίζει να αυξάνεται μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το λιμάνι του Ρότερνταμ είναι ο μεγαλύτερος κόμβος μεθανόλης στη βορειοδυτική Ευρώπη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στο λιμάνι δραστηριοποιούνται οι μεγαλύτεροι έμποροι και παραγωγοί, συμπεριλαμβανομένων των Methanex, OCI και Proman . Η μεθανόλη μπορεί να αποθηκευτεί σε διάφορα τερματικά αποθήκευσης δεξαμενών στο λιμάνι, συμπεριλαμβανομένων των EVOS, Vopak, ETT και Koole.
Επιπλέον, στο λιμάνι βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για την ίδρυση της GIDARA, η οποία στοχεύει να παράγει 90 kt/έτος πράσινης μεθανόλης από απόβλητα από το 2026. Το πλοίο Takaroa Sun της Waterfront Shipping, ένα μακροχρόνιο ναυλωμένο πλοίο που ανήκει στη NYK Bulkship (Ασία), συμμετείχε στην επιχείρηση ως το εναρκτήριο πλοίο που κινείται με μεθανόλη, το οποίο θα τροφοδοτείται από μια εμπορική φορτηγίδα καυσίμων. Η πρεμιέρα ανεφοδιασμού πραγματοποιήθηκε στον τερματικό σταθμό Vopak Botlek της Royal Vopak με φορτηγίδα αποθήκης, MTS Evidence, που διαχειρίζεται η TankMatch.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr