Σε πρώτη φάση, ο εφοπλιστής δεν θέλησε να σχολιάσει το συγκεκριμένο ζήτημα, ξεκαθαρίζοντας πως η Seajets δεν ενδιαφέρεται μόνο για το οικονομικό όφελος, δεν κάνει χρηματιστηριακά και λογιστικά τερτίπια και δεν θεωρεί κακό το χρηματιστήριο, αλλά προτιμά να κερδίζει χρήματα από άλλες διαδικασίες. «Όταν έρθει η ώρα, θα είμαι έτοιμος με την “πανοπλία” μου και θα μιλήσω. Δεν είμαι άνθρωπος που μασάει τα λόγια του», τόνισε χαρακτηριστικά. Σημείωσε, δε, ότι οικογενειακά δεν έχουν ασχοληθεί με το χρηματιστήριο και πως οι μόνες μετοχές που αγόρασε αφορούσαν την ενίσχυση και ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κάτι που, όπως συμπλήρωσε, δεν εκτιμήθηκε δεόντως. «Δεν έδωσαν ούτε μία σταγόνα νερό στην πανδημία», είπε και πρόσθεσε: «Οι τράπεζες, κυρίως οι συστημικές, μας έχουν φερθεί με τον χειρότερο τρόπο».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να υπενθυμίσουμε την κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ του ισχυρού άνδρα της Seajets με την Τράπεζα Πειραιώς για τον έλεγχο της MIG και της Attica Group, της ακτοπλοϊκής εταιρείας που αποτελεί θυγατρική της MIG. Συνεχίζοντας να αποκλείει φήμες και σενάρια, ο κ. Ηλιόπουλος διέψευσε δημοσιεύματα που έλεγαν ότι δεν δόθηκαν δάνεια στην Seajets. Τα «βέλη» του κατά των τραπεζών αφορούσαν ειδικές επιδοτήσεις κατά τη διάρκεια των lockdown (χρήματα μέσω της Αναπτυξιακής Τράπεζας), τις οποίες οι τράπεζες είχαν την υποχρέωση να διοχετεύσουν στις εταιρείες. Ωστόσο, όπως είπε, από αυτά τα κεφάλαια η εταιρεία του δεν έλαβε ούτε cent όσο άλλοι εισέπρατταν εκατομμύρια, παρόλο που εν μέσω κορονοϊού οι τράπεζες έπρεπε να στηρίξουν εταιρείες, όπως η Seajets, οι οποίες δεν σταμάτησαν καθόλου τη λειτουργία τους. «Είμαστε μια ελληνόκτητη οικογενειακή εταιρεία. Οι άλλες εταιρείες τι είναι;» αναρωτήθηκε.
Επανερχόμενος στο ζήτημα του Χρηματιστηρίου, ο κ. Ηλιόπουλος ανέφερε πως υπήρχε συνεδρίαση κατά την οποία τα 4/5 (80%) των επενδυτών στο Χ.Α. «έπαιξαν» MIG, ενώ τόνισε πως μπροστά σ’ αυτούς αισθάνεται τσοπάνης, κάνοντας και το ανάλογο λογοπαίγνιο (σ.σ. sheep owner-τσοπάνης και ship owner-ιδιοκτήτης πλοίων). Επανέλαβε, πάντως, πως στην MIG δεν μπήκε για να βγάλει κέρδος και ότι τα κίνητρά του σε αυτή την υπόθεση δεν είναι οικονομικά. Καυστικό ήταν επίσης το σχόλιό του για τα υδροπλάνα, για τα οποία ερωτηθείς σχετικά είπε την ακόλουθη φράση: «Τα υδροπλάνα στην Ελλάδα θα πετύχουν όταν αποφασίσω να πάω στο διάστημα».
Ίδρυμα στη μνήμη του πατέρα του
Πέρα από την επιχειρηματική και χρηματιστηριακή κινητικότητα των τελευταίων ημερών, η χθεσινή (23/2) συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο κ. Ηλιόπουλος αφορούσε τη χρηματοδότηση δράσεων κοινωφελούς σκοπού για τη στήριξη της υγείας και της παιδείας στα νησιά του Αιγαίου. Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοίνωσε τη σύσταση ιδρύματος στη μνήμη του πατέρα του, Παναγιώτη (Τάκη) Ηλιόπουλου, το οποίο θα αποτελέσει το «άρμα» της Seajets για τη θωράκιση των νησιωτών και των επισκεπτών, αλλά και για την ανάδειξη των νησιών που έχουν προβλήματα, ανάγκες και κενά. «Θα παραμείνουμε η εταιρεία που προοδεύει, όχι μόνο με δραστηριότητες που φέρνουν κέρδη, αλλά θα ενισχύουμε τα νησιά μας με ανιδιοτέλεια», μια βαριά λέξη που όμως αποτυπώνει την αλήθεια, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της Seajets.
Οι τέσσερις πυλώνες, στους οποίους θα βασιστεί το νέο ίδρυμα, είναι οι εξής:
- Θωράκιση της υγείας
- Βελτίωση και ανάπτυξη της παιδείας
- Ενίσχυση του αθλητισμού
- Ανάδειξη του πολιτισμού και του περιβάλλοντος
Σε πρώτη φάση η χρηματοδότηση για το εν λόγω εγχείρημα αναμένεται να «αγγίξει» τα 2 εκατ. ευρώ, με τον κ. Ηλιόπουλο να ξεκαθαρίζει πως ο ορίζοντας διοχέτευσης των πόρων τίθεται εντός του 2023. Θα υπάρχει βέβαια συνέχεια στις χρηματοδοτήσεις, καθώς δεν πρόκειται για «φωτοβολίδα», είπε. Μεταξύ άλλων, μέσω του ιδρύματος πρόκειται να υπάρξουν χρηματοδοτήσεις για συστήματα τηλεϊατρικής, διαμονή ιατρικού προσωπικού στα νησιά, χορήγηση υποτροφιών, ενώ δήλωσε πρόθυμος για συνεργασίες και συνέργειες με άλλους φορείς για το καλό των τοπικών κοινωνιών. Σκοπός, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να «οχυρωθούν» τα νησιά πρώτα με υγεία και «μετά να παρέχουμε παιδεία». Στα πλάνα της εταιρείας βρίσκεται και η «πράσινη» ενέργεια στα νησιά. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Ηλιόπουλος αναφέρθηκε στο σχέδιό του για την τοποθέτηση ειδικών φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στα λιμάνια και για τη διαχείριση των απορριμμάτων στα νησιά.
Ξεχωριστό κεφάλαιο στην συνέντευξη τύπου της Πέμπτης αποτέλεσαν και άλλες δωρεές και χορηγίες, που δεν έχει διαφημίσει η Seajets. Ιδιαίτερη μνεία έγινε σε 12 εξοπλισμένες μονάδες εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) στο Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας - Γ. Γεννηματάς, με τον κ. Ηλιόπουλο να γνωστοποιεί πως επρόκειτο για τις στατιστικά πιο τυχερές εντατικές στην Ελλάδα κατά την έξαρση της πανδημίας. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη μεταφορά ασθενών χωρίς αποζημίωση και χωρίς καμία χρηματική απολαβή, στη μεταφορά άγριων και σπάνιων ζώων λόγω της αγάπης του πατέρα του για τη φύση, αλλά και στις πυρκαγιές σε Ρόδο, Σάμο και Κάρπαθο στις οποίες η Seajets έστειλε πλοία με πυροσβεστικά οχήματα για να τις σβήσουν. Σε ερώτηση για την τραγωδία το Μάτι, σημείωσε ότι «ήμασταν οι πρώτοι που βγήκαμε μαζί με τους ντόπιους ψαράδες και με πλωτά μέσα σώσαμε περί τις 600 ζωές».
Ελλάς-Τουρκία… συμμαχία: Η δύναμη της Μεσογείου
Με αφορμή την πρόσφατη δωρεά αλληλεγγύης, ύψους 1 εκατ. ευρώ, για την στήριξη των πληγέντων από τους σεισμούς στην Τουρκία, ο Μάριος Ηλιόπουλος έκανε λόγο για μία κίνηση ειρήνης και εθνικής σημασίας από τη Seajets και στάθηκε στην αξία που έχει μία τέτοια κίνηση όταν γίνεται από μία εταιρεία που είναι «πρέσβης του Αιγαίου». Του ίδιου Αιγαίου που έχει απειλήσει πολλάκις η Άγκυρα ότι θα έρθει μια νύχτα ξαφνικά.
«Οι δύο χώρες με ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο μπορούν να γίνουν η δύναμη της Μεσογείου», τόνισε ο εφοπλιστής εκφράζοντας την επιθυμία του για αυτή την εποικοδομητική σχέση και επισημαίνοντας ότι «με αυτή την πρωτοτυπία βάλαμε ένα θεμέλιο λίθο προς αυτή την κατεύθυνση». Επανέλαβε πως θα είναι τεράστια η δύναμη του Αιγαίου αν συνεργαστούν η Ελλάδα με την Τουρκία, ενώ διευκρίνισε πως στο μυαλό της Seajets βρίσκεται και η Συρία, την οποία ωστόσο μπορεί να βοηθήσει περισσότερο σε είδος λόγω της ιδιαιτερότητας της συγκεκριμένης χώρας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Ηλιόπουλος παραδέχθηκε την ύπαρξη συζητήσεων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Αιγαίου-Τουρκίας αλλά σε αόριστη βάση. Το γεγονός ότι η χρηματοδότηση μίας τέτοιας σύνδεσης είναι εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου κάνει δύσκολο το εγχείρημα. Σε περίπτωση, πάντως, που γίνουν πιο φιλελληνικές οι σχέσεις, η επόμενη κίνηση θα είναι να συνδεθούν τα ελληνικά νησιά με την Τουρκία, είπε. Τέλος, για την καλοκαιρινή σεζόν, την οποία χαρακτήρισε ως πρόκληση, δήλωσε αισιόδοξος αλλά και επιφυλακτικός ταυτόχρονα.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr