Η έγκριση δόθηκε για το φορτηγό πλοίο μεγέθους Capesize χωρητικότητας 210.000 dwt με κύριο κινητήρα που τροφοδοτείται από αμμωνία που δεν εκπέμπει CO2 όταν καίγεται.
Το πλοίο θα διαθέτει επίσης δύο δεξαμενές καυσίμου αμμωνίας στο κατάστρωμα για μεγιστοποίηση της εμβέλειας πλεύσης για διάφορες διαδρομές και για την αποτελεσματικότερη χρήση του χώρου φορτίου.
Όπως εξηγήθηκε, η MOL και η Mitsui καθόρισαν από κοινού το μέγεθος και τις προδιαγραφές του σκάφους και οι δύο εταιρείες ανέθεσαν στη Mitsubishi Shipbuilding τον σχεδιασμό του σκάφους.
Επιπλέον, η ClassNK έχει πραγματοποιήσει αξιολόγηση κινδύνου για να επιβεβαιώσει ότι δεν υπάρχουν απαράδεκτοι κίνδυνοι στο βασικό στάδιο του σχεδιασμού και να προσδιορίσει στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη στον λεπτομερή σχεδιασμό, τα οποία θα ενσωματώνουν μέτρα ασφαλείας λαμβάνοντας πλήρως υπόψη την τοξικότητα της αμμωνίας και άλλους παράγοντες. Στα τέλη του 2022, η ClassNK εξέδωσε το AiP για ένα παρόμοιο πλοίο μεταφοράς χύδην με αμμωνία στην ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία K Line, ανοίγοντας το δρόμο για την εταιρεία να παραλάβει το πλοίο το 2026.
Το παγκόσμιο ενδιαφέρον για την αμμωνία ως πηγή καθαρής ενέργειας επόμενης γενιάς αυξάνεται και η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειές της να τη χρησιμοποιήσει στρατηγικά ως καύσιμο.
Καθώς οι προσδοκίες για την αμμωνία ως καύσιμο πλοίων αυξάνονται, η MOL και η Mitsui υποσχέθηκαν να προωθήσουν την επέκταση των ωκεανοφόρων πλοίων με καθαρές μηδενικές εκπομπές και να διαδραματίσουν ρόλο στις συνολικές προσπάθειες της κοινωνίας για την επίτευξη απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Η MOL, μαζί με τους συμπατριώτες ναυπηγούς Tsuneishi Shipbuilding και Mitsui E&S Shipbuilding, είναι επίσης μέρος ενός κοινού έργου που ξεκίνησε πέρυσι για την ανάπτυξη και την κατασκευή ενός ωκεανοφόρου φορέα υγροποιημένου αερίου που θα χρησιμοποιεί την αμμωνία ως κύριο καύσιμο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr