Η Κίνα (49%) και η Νότια Κορέα (38%) πήραν τη «μερίδα του λέοντος» των παραγγελιών και οι ιαπωνικές παραγγελίες μειώθηκαν κατά σχεδόν 50%.
Η συνολική ναυπηγική παραγωγή μειώθηκε κατά 8%, ενώ, η ευρωπαϊκή παραγωγή έχει σταθεροποιηθεί στα 2,5 εκατ. CGT. Προβλέπουμε ότι η παραγωγή θα αρχίσει να αυξάνεται (κατά ~ 6% το 2023), όπου κυριαρχούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία LNG (41% των προγραμματισμένων παραδόσεων θα υλοποιηθεί το 2023, ενώ προβλέπεται 58% αύξηση για το 2024).
Από την πλευρά των εφοπλιστών,
η Κίνα (18,4 δις. $), η Ιαπωνία (15,1 δις. $) και η Ιταλία (11 δις. $) συνεισέφεραν το 36% των επενδύσεων, ενώ οι Έλληνες ιδιοκτήτες "μόνο" 8,5 δις. Δολάρια.
Με μόνο 131 «μεγάλα» ενεργά ναυπηγεία (συγκριτικά με 320 το έτος 2009), εκτιμούμε ότι η ναυπηγική ικανότητα είναι ~40% χαμηλότερη από ό,τι πριν από μια δεκαετία.
Η έναρξη ισχύος των «βραχυπρόθεσμων μέτρων» του ΙΜΟ (EEXI, CII) είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό ορόσημο στην πορεία απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλίας (όπως θα είναι το ETS της ΕΕ το 2024) και αποτελεί κινητήρια δύναμη για την ανανέωση του στόλου. Για το έτος 2022, το 61% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε (και 35% σε αριθμό πλοίων) αφορούσε πλοία εναλλακτικού καυσίμου.
Πάνω από το ήμισυ της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε (397 παραγγελίες, 36,7 m GT) ήταν LNG διπλού καυσίμου, το 7,0% ήταν μεθανόλη (43 παραγγελίες, 5,0 m GT), το 1,1% LPG (17 παραγγελίες, 0,8 m GT) και το 1,2% αφορούσε παραγγελίες πλοίων με υβριδική μπαταρία. Το 10,8% των παραγγελιών ήταν έτοιμο για αμμωνία (90 παραγγελίες, 7,7 εκατομμύρια GT), το 1,4% των παραγγελιών ήταν έτοιμο για LNG (31 παραγγελίες), το 0,1% ήταν έτοιμο για υδρογόνο και 22 παραγγελίες ήταν έτοιμο για μεθανόλη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr