Τον Νοέμβριο, τα επίπεδα ναύλων LNG κορυφώθηκαν σε υψηλό ρεκόρ των 466.524 USD/ημέρα σύμφωνα με αξιολογήσεις του Βαλτικού οργανισμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ζήτηση για μεταφορές LNG έχει αυξηθεί θεαματικά φέτος λόγω της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη. Ως αποτέλεσμα, η ΕΕ επιχειρεί να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο, μετά τη σύγκρουση με την Ουκρανία. Η ζήτηση για θαλάσσιες εισαγωγές LNG έχει αυξηθεί καθώς η Ρωσία μειώνει σταθερά τις ροές φυσικού αερίου από τους αγωγούς, αναγκάζοντας τους αγοραστές στην Ευρώπη να στραφούν σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης.
Όσον αφορά την αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς LNG, οι αξίες των πλοίων ηλικίας 5ετών, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων βρίσκονται επί του παρόντος σε ιστορικό υψηλό επίπεδο αξίας 208 εκ δολάρια, σημειώνοντας 26% αύξηση από 165 εκ δολάρια τον Ιανουάριο.
Στη ναυλαγορά, οι τιμές κορυφώθηκαν στα 165.709 USD/ημέρα στα μέσα Νοεμβρίου, σύμφωνα με την αξιολόγηση της VesselsValue για τα επίπεδα ναυλώσεων ενός έτους (Timecharter) στα μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG. Η υψηλή ζήτηση για πλοία LNG μπορεί να παρατηρηθεί λόγω των ενεργειακών απαιτήσεων που δεν μπορούν να καλυφθούν, δεδομένου της γεωπολιτικής κρίσης από τη σύγκρουση μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας. Αυτό, σε συνδυασμό με τη χαμηλή προσφορά στόλου, έχει εκτοξεύσει τους ναύλους στα ύψη.
Τα αυξημένα επίπεδα ναύλων έχουν προκαλέσει άνοδο και στις τιμές των νεότευκτων πλοίων. Ως αποτέλεσμα, οι νεόδμητες τιμές των πλοίων μεταφοράς LNG συνέχισαν την ανοδική τους τροχιά, με για μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων, σημειώνοντας 26% αύξηση σε ετήσια βάση από 204 εκατ. δολάρια σε 257 εκατ. δολάρια. Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων που δόθηκαν είναι αυξημένος κατά 78% από πέρυσι Μερικοί από τους κύριους συμμετέχοντες στην αγορά ναυπηγήσεων ήταν οι MOL, NYK Line, Global Meridian και Knutsen OAS, παραγγέλνοντας έως και 20 πλοία το καθένα μέχρι στιγμής φέτος.
Η ζήτηση για LNG ήταν σταθερή κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, καθώς ο κόσμος, ιδιαίτερα η Ευρώπη, προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή του από το ρωσικό LNG που υπόκειται σε κυρώσεις. Αυτό έχει αυξήσει τη ζήτηση τόνο μιλίων για τα πλοία μεταφοράς LNG με αέριο που προέρχεται από πιο μακριά.
Με έναν αριθμό πλοίων μεταφοράς LNG δεσμευμένα σε πλωτή αποθήκευση ως μέσο για την εξασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού για τον χειμώνα του βόρειου ημισφαιρίου, αυτό έχει μειώσει τη διαθεσιμότητα των πλοίων, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο τα επίπεδα ναύλων τον περασμένο μήνα. Η Ιαπωνία είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG παγκοσμίως, ακολουθούμενη από την Κίνα και τη Νότια Κορέα. Η ναυτιλιακή εταιρεία της Ιαπωνίας MOL εμφανίζεται με το μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG στον κόσμο, με συνολικό αριθμό πλοίων 38 αξίας 6,2 δις δολάρια.
Κατά τη διάρκεια του 2022, η MOL έχει κάνει 19 παραγγελίες νεότευκτων για πλοία LNG, ενώ η NYK κατέλαβε την πρώτη θέση με 20 παραγγελίες νεότευκτων. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι παραγγελίες MOL προορίζονται για μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων και η πλειονότητα κατασκευάζεται στο ναυπηγείο της Κίνας, Hudong Zhonghua στην Κίνα με τρεις επίσης κατόπιν παραγγελίες στο ναυπηγείο της Νότιας Κορεάς, Daewoo με αναμενόμενη παράδοση μεταξύ 2024 και 2028.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr