Όπως αναφέρει ο οίκος αναλύσεων Alphaliner, τουλάχιστον τρεις από τiwς 10 κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς container είναι κοντά στο να ανακοινώσουν νέες παραγγελίες σε ασιατικά ναυπηγεία.
Πρόκειται αρχικά για την «Evergreen Marine», η οποία διαπραγματεύεται μια σειρά πλοίων χωρητικότητας από 15.000 έως 17.000 teu, με μεσίτες να αναφέρουν ότι η εταιρεία από την Ταϊβάν αναζητά 10 σταθερά πλοία με έως και 10 επιλογές.
Η επίσης Ταϊβανέζικη εταιρεία μεταφοράς «Yang Ming» έχει στα πλάνα της πέντε πλοία χωρητικότητας 15.000 teu με επιλογές για άλλα πέντε.
Τέλος, η γαλλική «CMA CGM» αναμένεται να διπλασιάσει την αρχική της παραγγελία έξι πλοίων που υπέγραψε με την Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC) τον Ιούνιο για πλοία χωρητικότητας 15.000 teu που χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη μεθανόλη.
«Εάν όλες οι παραγγελίες που προαναφέρθηκαν πραγματοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες, θα ωθήσουν τις παγκόσμιες παραγγελίες πλοίων σε μέγεθη 8 εκατομμυρίων teu που αντιστοιχεί περίπου στο 34% της σημερινής χωρητικότητας του στόλου cellular fleet(containerships)», αναφέρει η Alphaliner στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της.
Οι ιδιοκτήτες containerships, πλοίων μεταφοράς LNG, αλλά και shaker έχουν κυριαρχήσει στις παραγγελίες τα τελευταία δύο χρόνια, καταλαμβάνοντας τη μερίδα του λέοντος των διαθέσιμων slots στα κορυφαία ναυπηγεία του κόσμου έως το 2025.
Νέες παραγγελίες εν μέσω...κρίσης στο εμπόριο με containerships
Oι συγκεκριμένες παραγγελίες σε containerships έρχονται σε μια χρονική στιγμή που πολλοί ειδικοί του κλάδου προβλέπουν μειωμένη αύξηση της ζήτησης και άρα δυσκολία στην πώληση ή μίσθωσή τους μετά την παράδοση από τα ναυπηγεία.
«Για πολλά χρόνια, το εμπόριο με containerships ήταν ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας του θαλάσσιου εμπορίου, αλλά το 2022 προβλέπεται να κινηθεί σε 1,2%, και ακόμη και αυτό το νούμερο μπορεί να είναι αισιόδοξο.
Το θαλάσσιο εμπόριο αναμένεται να επιβραδυνθεί από τα μακροοικονομικά στοιχεία και τις πληθωριστικές πιέσεις που περιορίζουν τις καταναλωτικές δαπάνες και από τα lockdown και τις εξελίξεις στην οικονομία της Κίνας που προκαλούνται από την πανδημία Covid-19.
Θα μπορούσε επίσης να υπάρξει κάποια εξομάλυνση της ζήτησης καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες επιστρέφουν περισσότερο στις υπηρεσίες», προειδοποίησε μια νέα έκθεση των Ηνωμένων Εθνών στα τέλη του περασμένου μήνα, προβλέποντας αύξηση των containerships μόλις κατά 1,9% μέσα στο 2023.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr