Πρόκειται για ένα παγοθραυστικό-ερευνητικό σκάφος που θα μπορούσε να συμβάλει στην υποστήριξη της ίδρυσης του έκτου ερευνητικού σταθμού στον κόσμο στην ενδοχώρα της Ανταρκτικής έως το 2030.
Το Υπουργείο Ωκεανών και Αλιείας ανέφερε ότι το υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε προϋπολογισμό ύψους 205 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή ενός ερευνητικού σκάφους 15.000 τόνων μέχρι το 2026, το οποίο αναμένεται να βοηθήσει τη χώρα να ηγηθεί στην εξερεύνηση του Βόρειου Πόλου.
Tα χαρακτηριστικά του παγοθραυστικού
Το παγοθραυστικό επόμενης γενιάς θα έχει την ικανότητα να σπάει πάγο πάχους 1,5 μέτρου με ταχύτητα τριών κόμβων, επιτρέποντάς του να προχωρήσει στον Αρκτικό Ωκεανό. Το νέο παγοθραυστικό θα αντικαταστήσει το RV Araon, ένα παγοθραυστικό 6.950 τόνων που τέθηκε σε λειτουργία το 2009 και είχε σχεδιαστεί να λειτουργεί σε συνθήκες πάγου πάχους ενός μέτρου.
Το πλοίο των 100 εκατομμυρίων δολαρίων ήταν το πρώτο παγοθραυστικό πλοίο που κατασκευάστηκε στη Νότια Κορέα. Τον Δεκέμβριο του 2011, το Araon – του οποίου οι κύριες αποστολές ήταν ο εφοδιασμός των δύο βάσεων της Ανταρκτικής της Νότιας Κορέας και η διεξαγωγή πολικών ερευνών – απέκτησε παγκόσμια φήμη αφού ανέλαβε επιτυχώς μια επιχείρηση διάσωσης της ρωσικής τράτας Sparta, η οποία είχε παγιδευτεί στον πάγο της Ανταρκτικής.
Οι φιλοδοξίες της Νότιας Κορέας
Η κατασκευή ενός νέου παγοθραυστικού αποτελεί μέρος της συνολικής φιλοδοξίας της Νότιας Κορέας να προωθήσει τις πολικές δραστηριότητες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν επίσης την κατασκευή ενός ερευνητικού σταθμού στην ενδοχώρα της Ανταρκτικής.
Το πρόγραμμα θα επιτρέψει την οικονομική δραστηριότητα μεγάλου εύρους, τη διεθνή συνεργασία, την κατάρτιση ανθρώπινου δυναμικού και την επιστημονική έρευνα που θα καλύπτει τον Νότιο και τον Βόρειο Πόλο.
«Θα εφαρμόσουμε τα βασικά σχέδια για να αναζητήσουμε μια λύση για να ανταποκριθούμε στις κλιματικές αλλαγές και να αναπτύξουμε νέες προηγμένες τεχνολογίες», δήλωσε ο Cho Seung-hwan, υπουργός Ωκεανών και Αλιείας.
Επί του παρόντος, η Νότια Κορέα διαθέτει δύο ερευνητικούς σταθμούς στην Ανταρκτική, τον σταθμό King Sejong που κατασκευάστηκε το 1988 στο νησί King George και τον σταθμό Jang Bogo που ιδρύθηκε το 2014 στον κόλπο Terra Nova.
Η χώρα σχεδιάζει να κατασκευάσει τον τρίτο σταθμό ξεκινώντας με επιλογή τοποθεσίας έως το 2027. Όταν ολοκληρωθεί, ο σταθμός θα είναι ο πρώτος στη χώρα και ο έκτος σταθμός της ενδοχώρας στον κόσμο στον Νότιο Πόλο. Υπάρχουν πέντε ερευνητικές βάσεις στην ενδοχώρα της Ανταρκτικής που διαχειρίζονται οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Ιαπωνία και η Κίνα, καθώς και μία που διαχειρίζονται από κοινού η Γαλλία και η Ιταλία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr