Μία ανάλυση 234 παραγγελιών από Έλληνες εφοπλιστές για νεότευκτα πλοία, δείχνει πως οι περισσότεροι περιμένουν να δουν ποιο πράσινο καύσιμο θα επικρατήσει για να κινηθούν αναλόγως.
Στο βιβλίο παραγγελιών για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου – bulker, όλες οι ελληνικές παραγγελίες αφορούν πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα. Μόνο οκτώ στο βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων είναι πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν διπλό καύσιμο (κυρίως LNG), ενώ υπάρχουν 14 παραγγελίες πλοίων που είναι έτοιμα για εναλλακτικά καύσιμα. Οι υπόλοιπες 40 παραγγελίες αφορούν πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα.
Όσον αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η πλειονότητα των ελληνικών παραγγελιών αφορά πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα (53), 14 παραγγελίες είναι για πλοία που μπορούν εύκολα να εξοπλιστούν εκ των υστέρων για χρήση εναλλακτικών καυσίμων και μόνο δύο παραγγελίες είναι για πλοία που μπορούν να χρησιμοποιούν άλλα από τα συμβατικά καύσιμα.
Σε αξιοσημείωτη αντίθεση, οι παραγγελίες πλοίων gas tankers είναι κυρίως πλοία με εναλλακτικά καύσιμα. Πάνω από το 60% από αυτά, 34 πλοία μπορούν να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικά καύσιμα, 11 παραγγελίες είναι για πλοία που μπορούν να εξοπλιστούν εκ των υστέρων για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και μόνο 10 παραγγελίες είναι για πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα.
Το ποσοστό των ελληνόκτητων νεότευκτων που παραγγέλθηκαν με δυνατότητες εναλλακτικών καυσίμων είναι, πάντως, πολύ κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr