Ο πράσινος διάδρομος εγκαινιάστηκε την Ημέρα του Λιμένα του Γκέτεμποργκ στις 12 Οκτωβρίου, όταν οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της Λιμενικής Αρχής του Γκέτεμποργκ και του Λιμένα της Βόρειας Θάλασσας συναντήθηκαν στη σουηδική πόλη. Ανάλογη συμφωνία υπέγραψε το Γκέτεμποργκ και με το Ρότερνταμ.
Προκειμένου η διαδρομή μεταξύ των δύο λιμανιών να γίνει πράσινος διάδρομος, το λιμάνι του Γκέτεμποργκ και το λιμάνι της Βόρειας Θάλασσας πραγματοποιούν προσαρμογές στις υποδομές.
Αυτές περιλαμβάνουν νέους κανονισμούς λειτουργίας ανεφοδιασμού βιώσιμων καυσίμων και την αύξηση των εκπτώσεων στα λιμενικά τέλη για πλοία που χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα μέσω των αντίστοιχων περιβαλλοντικών εκπτωτικών συστημάτων τους.
«Η κυκλοφορία μεταξύ Γκέτεμποργκ και Γάνδης στο λιμάνι της Βόρειας Θάλασσας βρίσκεται στο επίκεντρο του εμπορίου της Σκανδιναβίας με την Κεντρική Ευρώπη από τις αρχές της δεκαετίας του '90. Η σημασία του απλώς συνεχίζει να αυξάνεται, πρόκειται για μεγάλους όγκους αγαθών που θα έχουν τώρα σημαντικά μειωμένο κλιματικό αποτύπωμα », λέει ο Elvir Dzanic , Διευθύνων Σύμβουλος της Λιμενικής Αρχής του Γκέτεμποργκ.
Το λιμάνι του Γκέτεμποργκ παρέχει επίσης ήδη χερσαία τροφοδοσία ρεύματος (OPS) σε πολλαπλούς τερματικούς σταθμούς στο λιμάνι, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που εξυπηρετούν το Βέλγιο. Με το OPS, τα πλοία δεν χρειάζεται να διατηρούν τις βοηθητικές τους μηχανές σε λειτουργία ενώ βρίσκονται στο λιμάνι, επιτρέποντας μηδενικές εκπομπές ρύπων στην αποβάθρα.
Σχολιάζοντας τον πράσινο διάδρομο μεταξύ των δύο λιμανιών, ο Vincent Van Quickenborne, Βέλγος Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός της Βόρειας Θάλασσας, δήλωσε: «Το Βέλγιο διαδραματίζει πρωτοποριακό διεθνή ρόλο στη μείωση των εκπομπών θείου και αζώτου από τα πλοία εδώ και πολλά χρόνια. Η επίτευξη μειώσεων στις εκπομπές των πλοίων απαιτεί χρόνο και φιλοδοξία.
« Πριν από λιγότερο από ένα χρόνο στη COP26 στη Γλασκώβη, υπέγραψα τη Διακήρυξη της Clydebank με τη Σουηδία και 22 ακόμη χώρες. Σήμερα έχουμε μια παγκόσμια πρωτιά με τον πρώτο πράσινο διάδρομο στον κόσμο μεταξύ του λιμένα της Βόρειας Θάλασσας στη Γάνδη και του λιμανιού του Γκέτεμποργκ στη Σουηδία. Καθώς η ναυτιλία θα στρέφεται όλο και περισσότερο σε εναλλακτικά καύσιμα όπως η μεθανόλη , η διαθεσιμότητα αυτών των καυσίμων και τεχνολογιών θα αυξηθεί και θα προσφέρει επίσης λύσεις για μικρότερα πλοία. "
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr