Επιπλέον, όπως αναφέρεται πιο αναλυτικά, το 38,9% των παραγγελιών πλοίων θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως καύσιμο το LNG. Να σημειωθεί ότι το 2021, το 31,5% των υπό παραγγελία πλοίων ήταν ικανά για εναλλακτικά καύσιμα. Επίσης το 44% των νεότευκτων πλοίων, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία παραγγελιών, θα μπορεί να χρησιμοποιήσει πιο καθαρά καύσιμα σε σύγκριση με το περσινό ποσοστό που ήταν στο 28,2%
«Με τη μελλοντική προαιρετική επιλογή καυσίμου να συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, υπάρχουν τώρα περισσότερα από 320 πλοία έτοιμα για LNG στον παγκόσμιο στόλο και 99 στο βιβλίο παραγγελιών, ενώ υπάρχουν 130 έτοιμα για αμμωνία (ammonia ready) και έξι έτοιμα για υδρογόνο πλοία (hydrogen-ready) κατά παραγγελία» επισημαίνουν οι αναλυτές της Clarksons.
Στο οκτάμηνο του 2022, τα πλοία με μηχανές διπλού καυσίμου, δυνατότητας καύσης LNG, αντιπροσώπευαν το 54% του παγκόσμιου συνόλου, ή 288 παραγγελίες των 27 εκατομμυρίων gt. Οι ιδιοκτήτες έχουν επιλέξει τη μεθανόλη στο 2,9% των περιπτώσεων, με 19 πλοία χωρητικότητας 1,4 εκατ. gt.
Με βάση την Clarksons Research το 4,8% των πλοίων, που είναι σε δράση χρησιμοποιούν εναλλακτικές πηγές καυσίμου, από 3,7% το 2021. Επιπλέον, μονάδες scrubbers έχουν τοποθετηθεί πλέον στο 24,9% του στόλου, σε όρους ολικής χωρητικότητας, ενώ μέχρι στιγμής έχουν παραγγελθεί 60 μονάδες εξοπλισμένες με αυτά τα συστήματα το 2022.
Πάντως με βάση την Clarksons Research περίπου το 40% των σημερινών στόλων δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων θα αποτύχουν να ευθυγραμμιστούν με τους στόχους του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) αν συνεχίσουν να ταξιδεύουν το 2026, εκτός εάν τροποποιηθούν η ταχύτητα ή οι προδιαγραφές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr