Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον περασμένο Φεβρουάριο, οι ΗΠΑ και άλλα κράτη της Δύσης προσπαθούν να απαγκιστρωθούν από το ρωσικό αργό, ωστόσο το ευρωπαϊκό εμπάργκο που θα τεθεί σε ισχύ από τον Δεκέμβριο αναμένεται να κάνει ακόμα πιο δύσκολο το έργο των δεξαμενόπλοιων, αφού πλέον δεν θα μπορούν να λάβουν ασφαλιστική κάλυψη, πράγμα που σημαίνει ότι ο απόπλους τους θα είναι παράνομος.
Από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος, οι αποστολές ρωσικού αργού έχουν εκτοξευτεί στα ύψη τόσο στην Κίνα και την Ινδία όσο και στη Σαουδική Αραβία, με την Ινδία να περνάει από την εισαγωγή σχεδόν μηδενικών βαρελιών ρωσικού αργού την ημέρα σε ένα εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας παροχής ενεργειακών δεδομένων, Vortexa. Μάλιστα, η Κίνα έχει σχεδόν διπλασιάσει τις ρωσικές εισαγωγές αργού της μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου.
Ο ρόλος των ελληνικών δεξαμενόπλοιων
Καθώς η Ευρώπη ετοιμάζεται να διακόψει πλήρως τις παραδόσεις αργού ρωσικού πετρελαίου, οι Έλληνες ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο του παγκόσμιου στόλου, μετέφεραν περίπου το ήμισυ των ποσοτήτων ρωσικού αργού τον Μάιο και τον Ιούνιο, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Τα ελληνικά τάνκερ διανύουν τεράστιες αποστάσεις για να πραγματοποιήσουν τις αποστολές του καυσίμου, φτάνοντας μέχρι τη Σιβηρία, η οποία συνήθως αποτελεί προορισμό κινεζικών και ρωσικών τάνκερ.
Στο μεταξύ, τα ευρωπαϊκά δεξαμενόπλοια συμμετέχουν και σε μεταφορές από πλοίο σε πλοίο ενώ βρίσκονται στη θάλασσα, ακολουθώντας μια μέθοδο που αποσκοπεί στο να κρύψει την προέλευση και τον προορισμό των εμπορευμάτων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα της WSJ, δεκάδες από αυτές τις θαλάσσιες ανταλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες κοντά στην Ελλάδα, με τους εμπόρους να προσθέτουν ότι ορισμένα τάνκερ απενεργοποιούν τους αναμεταδότες τους για να κρύψουν την τοποθεσία τους.
Παράλληλα, από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος ένας αυξανόμενος όγκος ρωσικού πετρελαίου αποστέλλεται σε «άγνωστους προορισμούς», καθώς οι επιφυλακτικοί αγοραστές προσπαθούν να αποφύγουν τη σύνδεση με τη Μόσχα.
«Βλέπουμε ελληνικές εταιρείες να παρέχουν σχεδόν τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου», τόνισε ο Ουκρανός πρόεδρος, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, σε τηλεδιάσκεψη νωρίτερα αυτόν το μήνα.
«Είμαι σίγουρος ότι αυτό δεν ανταποκρίνεται στα συμφέροντα της Ευρώπης, της Ελλάδας ή της Ουκρανίας», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ουκρανίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr