Σε μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με θέμα τις «Περιφερειακές Στρατηγικές Συνεργασίες Στην Ενέργεια» με τη συμμετοχή του Υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Κώστα Σκρέκα, του Osama Mobarez, Γ.Γ. του East Mediterranean Gas Forum αλλά και κορυφαίων στελεχών, ανέλυσε τη στρατηγική σημασία της διατήρησης και ενίσχυσης της ηγετικής θέσης της Ελλάδας στη ναυτιλία για την επίλυση των ζητημάτων ενεργειακής ασφάλειας.
Κατά την τοποθέτησή του, αναφορικά με τις επιπτώσεις της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, ο κ. Καλογηράτος υπογράμμισε ότι η επιτυχής ενεργειακή απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο, έχει εν μέρει ήδη διασφαλισθεί μέσω του LNG και τη δυνατότητα θαλάσσιας μεταφοράς του και των πλωτών υποδομών αεριοποίησης και αποθήκευσης του LNG, σημειώνοντας ότι για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα, οι εισαγωγές LNG από τις ΗΠΑ, ξεπέρασαν τις εισαγωγές από το ρωσικό αέριο.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Capital Product Partners, η χώρα πρέπει να επωφεληθεί από τον θαλάσσιο τομέα καθώς, «σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ελέγχουν πάνω από το 23% του παγκοσμίου στόλου LNG, είναι μια συνολική επένδυση πάνω από 30 δισ. δολαρίων ενώ το μισό σχεδόν έχει επενδυθεί τα τελευταία 5 έτη. Στον Όμιλο Capital, έχουμε επενδύσει 3,3 δισ. τα τελευταία 4 έτη για τη δημιουργία ενός στόλου 14 νεότευκτων πλοίων που μεταφέρουν LNG. Η ελληνική τεχνογνωσία και οι συνεχείς επενδύσεις μπορούν να μας οδηγήσουν στην επίλυση των ζητημάτων ενεργειακής ασφάλειας που αντιμετωπίζουμε σήμερα».
Αναφερόμενος στα ζητήματα υποδομής που ανακύπτουν, ο κ. Καλογηράτος ανέδειξε την έλλειψη σε δομές εισαγωγής LNG, καθώς η Ευρώπη μέχρι και σήμερα βασιζόταν στην εισαγωγή του ρωσικού αερίου μέσω αγωγών, σημειώνοντας ωστόσο ότι μετά την έναρξη του πολέμου παρατηρείται επιτάχυνση σε νέα έργα υποδομής.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Καλογηράτος τόνισε πως «ο θαλάσσιος κόμβος για τη μεταφορά LNG καθώς και οι υποδομές FSUs και FSRUs θα διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο και θα παράσχουν μια άμεση λύση ενώ τόνισε και ότι οι πλωτές υποδομές όπως και η μεταφορά LNG δίνουν περισσότερη ευελιξία έως ότου δούμε τι γίνεται με την ενεργειακή μετάβαση».
Με την πεποίθηση ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ένας στρατηγικός κλάδος που πρέπει να αναπτυχθεί μέσα από την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, την επένδυση σε νέα πλοία και υποδομές υψηλών προδιαγραφών, κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Καλογηράτος εστίασε στην ανάγκη συνεργασίας μεταξύ των κυβερνήσεων και των ναυτιλιακών εταιρειών αλλά και την προσέλκυση περισσότερων συμ-μετόχων σε έναν ξεκάθαρο οδικό χάρτη για την ενεργειακή ανεξαρτησία της Ευρώπης αλλά και προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
H Capital Product Partners LP
Να σημειωθεί ότι η CPLP, μέλος του Ομίλου Capital, επενδύει στην πράσινη ναυτιλία ενισχύοντας τον στόλο της με σύγχρονα οικολογικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) καθώς και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container ships), υλοποιώντας ένα διευρυμένο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους $1,9 δισ. δολ. τη διετία 2021-2022
Ο στόλος της CPLP αριθμεί σήμερα 23 πλοία εκ των οποίων επτά είναι τελευταίας γενιάς LNG/Cs, 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα Capesize πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Αποτελεί έναν από τους νεότερους και πλέον σύγχρονους στόλους παγκοσμίως με μέση ηλικία τα 7 έτη και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα
Η δυναμική ανοδική πορεία της CPLP αντικατοπτρίζεται στις συνεχιζόμενες εξαιρετικές επιδόσεις που καταγράφουν οι οικονομικοί δείκτες της εταιρείας.
Το 2021 έκλεισε με σημαντική αύξηση των συνολικών εσόδων στα 184,7 εκατ. δολάρια έναντι 140,9 εκατ. δολάρια για το 2020 και ισχυρή άνοδο στα καθαρά κέρδη, τα οποία για το 2021 υπερ-τριπλασιάστηκαν στα 98,2 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 30,4 εκατ. δολάρια το 2020. Αντίστοιχα, το πρώτο τρίμηνο του 2022 τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 73,4 εκατ. δολ. έναντι 38,1 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν σημειώνοντας αύξηση 93% ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο, κατά 130%, στα 25,1 εκατ. δολ. έναντι 10,9 εκατ. δολ. το περσινό πρώτο τρίμηνο.
Η CPLP είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από το 2007 και καταβάλλει αδιάλειπτα μερίσματα στους επενδυτές της από το 2007, τα οποία σήμερα αθροίζουν σχεδόν 1 δισ. δολάρια.
Είναι μέλος του Ομίλου Capital, με ένα στόλο 97 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 14 πλοίων LNG Carriers, 37 δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων και αργού πετρελαίου, 42 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 4 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr