Το Υπουργείο Υποδομών συνήψε συμφωνίες για την κατασκευή νέων τερματικών σταθμών, σε περιοχές πρασίνου, στα λιμάνια Santos, Santarém, Paranaguá, Manaus και Ponta de Pedras. Τα έργα θα επεκτείνουν το φάσμα των υπηρεσιών και τη χωρητικότητα αποθήκευσης φορτίων χύδην, γενικών φορτίων και εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια τελετής υπογραφής, ο υπουργός είπε ότι αυτά τα έργα θα δημιουργήσουν μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα για το εμπόριο της Βραζιλίας στη διεθνή αγορά. Επιπλέον, θα αποτελέσουν νέες εναλλακτικές για τις αλυσίδες logistics, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό και, ενδεχομένως, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος. «Τα λιμάνια έχουν γίνει μέρος της λύσης στα προβλήματα της Βραζιλίας», δήλωσε ο Εθνικός Γραμματέας Λιμένων και Πλωτών Μεταφορών, Mário Povia και πρόσθεσε: «Παρέχουμε αποτελεσματικές υπηρεσίες logistics στον λιμενικό τομέα, χάρη στη σύγχρονη νομοθεσία που έχουμε σήμερα και την εμπιστοσύνη του ιδιωτικού τομέα».
Μεταξύ των εταιρειών που συνάπτουν συμφωνίες για τα έργα ανάπτυξης λιμανιού είναι το βραζιλιάνικο τμήμα της γαλλικής Louis Dreyfus Company, ενός κορυφαίου ομίλου στον τομέα της γεωργίας, της επεξεργασίας τροφίμων, της διεθνούς ναυτιλίας και της χρηματοδότησης. Άλλες εταιρείες που συμμετέχουν στις προσπάθειες ιδιωτικοποίησης για τα λιμάνια είναι η Logistics Port Terminal, η Brazilian Company of Terminals and General Warehouses, η Atem's Oil Distributor, η Logistic Slabs και η Porto Guará Infrastructure.
Ο υπουργός Υποδομών, Μαρσέλο Σαμπάιο, τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει πλέον ολοκληρώσει 138 συμβάσεις ιδιωτικοποίησης από το 2019. Είπε ότι οι επενδύσεις που σχεδιάζονται για τα λιμάνια θα τα καταστήσουν πιο σύγχρονα και παραγωγικά, δημιουργώντας μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα για ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών είναι μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής που εφαρμόζεται από την κυβέρνηση, με στόχο να προσελκύσει εταιρείες να συμμετάσχουν στην ενίσχυση της υποδομής της Βραζιλίας, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρόμων, των αεροδρομίων και των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και των λιμανιών. Η ελπίδα είναι ότι με την προσφορά παραχωρήσεων στις οποίες οι εταιρείες πληρώνουν στην κυβέρνηση ένα τέλος για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων και τη δέσμευση για μεγάλες επενδύσεις για τη βελτίωση της υποδομής, η Βραζιλία θα τονώσει την ανάπτυξη της οικονομίας της. Οι Financial Times ανέφεραν ότι η Βραζιλία θα μπορούσε να εξασφαλίσει περισσότερα από 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε δεσμεύσεις για 100 έργα υποδομής μέχρι το τέλος του 2022.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr