Η Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ επανέλαβε τη δέσμευσή της να αναθεωρήσει και να ενισχύσει την αρχική στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία στα μέσα του 2023.
Ωστόσο, η συμφωνία για την ίδρυση του Διεθνούς Συμβουλίου Ναυτιλιακής Έρευνας (IMRB) και του προτεινόμενου Διεθνούς Ταμείου Θαλάσσιας Έρευνας (IMRF) ύψους 5 δις. δολαρίων δεν επιτεύχθηκε στο MEPC 78.
Η υιοθέτηση του ταμείου Έρευνας και Ανάπτυξης που χρηματοδοτείται από τη βιομηχανία και καθοδηγείται από τον ΙΜΟ έχει θεωρηθεί ως βασικό βήμα για την επιτάχυνση της ανάπτυξης τεχνολογιών για τη ναυτιλία με στόχο τη μετάβαση στο πράσινο μέλλον και το μηδενισμό των εκπομπών.
Σύμφωνα με την πρόταση που έγινε το 2019, η βασική χρηματοδότηση θα συλλέγεται σε μια περίοδο δέκα ετών μέσω υποχρεωτικής συνεισφοράς ύψους 2 $ ανά τόνο μαζούτ που αγοράζεται για κατανάλωση. Το ταμείο θα εποπτεύεται από τον ΙΜΟ.
Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης της περασμένης εβδομάδας, το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS), που εκπροσωπεί το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, εξέδωσε την παρακάτω δήλωση.
« Αρνούμενος να προωθήσει το προτεινόμενο ταμείο έρευνας και ανάπτυξης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ο ΙΜΟ έχασε την ευκαιρία του να ξεκινήσει μια ταχεία μετάβαση σε τεχνολογίες μηδενικού άνθρακα που θα είναι ζωτικής σημασίας εάν θέλουμε να απελευθερώσου πλήρως από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050», σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας ICS, Guy Platten.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr