Η απεργία των λιμενικών στη Γερμανία δεν είχε διάρκεια και ήταν απλά μια «προειδοποίηση» από το συνδικάτο κατά τη διάρκεια παρατεταμένων εργατικών διαπραγματεύσεων. Ωστόσο, η απεργία οδηγών φορτηγών στη Νότια Κορέα έχει διακόψει τις λιμενικές εργασίες και επηρεάζει σημαντικά τη μεγάλη βιομηχανία και κατασκευαστικές εργασίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απεργία της Νότιας Κορέας καθοδηγείται από συνδικαλιστές οδηγούς φορτηγών που κυριολεκτικά έχουν αποφασίσει να σταματήσουν τα φορτηγά τους. Ενόψει της εκτίναξης των τιμών των καυσίμων, οι οδηγοί απαιτούν να παραταθούν οι εγγυήσεις για τον κατώτατο μισθό που θεσπίστηκαν πριν από δύο χρόνια κατά τη διάρκεια της πανδημίας και μετά τη λήξη της 31ης Δεκεμβρίου. Απαιτούν επίσης κανόνες εργασίας που αποτρέπουν την υπερκόπωση και τις παρατεταμένες ώρες που, όπως λένε, οδηγούν σε μη ασφαλή οδήγηση.
Η απεργία θεωρείται απειλή για την κυβέρνηση του νεοεκλεγμένου προέδρου της Νότιας Κορέας, Γιουν Σουκ-γιόλ. Ο Πρόεδρος Γιουν ανέλαβε καθήκοντα μόλις τον περασμένο μήνα και μέχρι στιγμής έχει δηλώσει ότι προτιμά να μην εμπλακεί στην απεργία καλώντας τα συνδικάτα και τη διοίκηση να επιλύσουν τις διαφορές τους.
Η απεργία έχει αδρανοποιήσει τα μεγάλα λιμάνια της Νότιας Κορέας. Το λιμάνι Busan, το οποίο συνήθως διαχειρίζεται το 80 τοις εκατό της κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, ανέφερε ότι μόλις 5.400 TEU εμπορευματοκιβώτια διακινήθηκαν μέσω του λιμανιού. Μείωση κατά τρία τέταρτα από μια τυπική μέρα.
Άλλα λιμάνια σε όλη τη Νότια Κορέα αναφέρουν παρόμοιο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις. Η Ulsan, η οποία είναι ένας σημαντικός βιομηχανικός κόμβος, ανέστειλε όλες τις δραστηριότητες, ενώ η Incheon αναφέρει ότι λειτουργεί με περίπου 20 τοις εκατό της κανονικής χωρητικότητας.
Οι μεγάλες βιομηχανικές εταιρείες αναφέρουν επίσης ελλείψεις υλικών και αδυναμία μετακίνησης των προϊόντων τους. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής χάλυβα της Νότιας Κορέας, η POSCO προειδοποίησε επίσης ότι θα πρέπει να καθυστερήσει τις αποστολές χάλυβα και ημικατεργασμένων προϊόντων. Είναι ο κορυφαίος προμηθευτής στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας με φόβους ότι οι ελλείψεις θα επηρεάσουν γρήγορα τις εργασίες στα ναυπηγεία που λειτουργούσαν ήδη σε πλήρη επίπεδα παραγωγής για να συμβαδίσουν με τις παραγγελίες.
Ομοίως, στη Γερμανία την περασμένη Πέμπτη το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους λιμενεργάτες στο Αμβούργο, το τρίτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Ευρώπης, καθώς και στο Bremerhaven, το Wilhelmshaven, τη Βρέμη και αλλού, πραγματοποίησαν απεργία που αποκάλεσαν προειδοποίηση προς τους εργοδότες. Η Γερμανία δεν είχε μεγάλη απεργία στο λιμάνι εδώ και δεκαετίες, αλλά μέχρι τα τρία τέταρτα των λιμενικών υπαλλήλων είναι συνδικαλιστές. Το συνδικάτο απαιτεί αποζημίωση για τον πληθωρισμό με αναφορές να παρουσιάζουν ότι η απαίτησή τους είναι αύξηση έως και 14% σε διάστημα ενός έτους, ενώ οι εργοδότες προσφέρουν 7% σε διάστημα δύο ετών.
Οι συνομιλίες συνεχίζονταν στη Γερμανία με τους εργαζόμενους να αναμένεται να παραμείνουν στη δουλειά μετά τη σύντομη διακοπή. Οι γερμανικές επιχειρήσεις, ωστόσο, επισημαίνουν ότι σχεδόν το σύνολο των εισαγωγών και εξαγωγών της χώρας διακινείται μέσω των λιμανιών. Η χερσαία μεταφορά με σιδηρόδρομο και φορτηγό είναι περιορισμένη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr