Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνολικές παραγγελίες πλοίων σε ναυπηγεία παγκοσμίως μειώθηκαν κατά ένα τρίτο τον Απρίλιο, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Service. Τα τελευταία στατιστικά αναδεικνύουν συνολικά 71 νέες παραγγελίες πλοίων τον περασμένο μήνα. Η Κίνα και η Νότια Κορέα εξακολουθούν να είναι οι δύο χώρες που κυριαρχούν στην αγορά νέων ναυπηγήσεων, κυρίως από υψηλό αριθμό νέων παραγγελιών για πλοία μεταφοράς ΥΦΑ (Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου – LNG) για το Κατάρ. Τα ναυπηγεία της Κίνας απέσπασαν σχεδόν διπλάσιο μερίδιο αγοράς έναντι των Νοτιοκορεατών τον Απρίλιο. Η Κίνα έλαβε παραγγελίες για 45 πλοία που ανήλθαν συνολικά σε 1,54 εκατομμύρια τόνους μεικτής χωρητικότητας.
Παρά το γεγονός ότι ήρθαν στη δεύτερη θέση τον Απρίλιο, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας ήρθαν στη δεύτερη θέση με 16 νέες παραγγελίες πλοίων μεικτής χωρητικότητας 820.000 τόνων. Οι παραδόσεις νέων πλοίων σε ορισμένες περιπτώσεις προορίζονται πλέον πέρα από το 2024, καθώς τα μεγαλύτερα ναυπηγεία αναφέρουν ότι οι θέσεις κατασκευής τους έχουν δεσμευτεί πλήρως. Αυτό έχει δημιουργήσει ευκαιρίες για ναυπηγεία μεσαίου μεγέθους που μπορούν να προσφέρουν ταχύτερες παραδόσεις.
Ενώ ο ρυθμός των παραγγελιών επιβραδύνθηκε τον Απρίλιο, για τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2022, οι ναυπηγικές εταιρείες της Νότιας Κορέας σημείωσαν αύξηση 11 τοις εκατό στις παραγγελίες σε σύγκριση με το 2021.
Οι παραγγελίες που έχουν αναφερθεί έως τώρα το 2022 βοήθησαν να φτάσει το συνολικό βιβλίο παραγγελιών των Νοτιοκορεατών σε 688 πλοία. Οι παραγγελίες αναφέρονται στο σύνολο των 32,68 εκατομμυρίων μεικτών τόνων. Ο συνολικός αριθμός πλοίων δεν είναι τόσο μεγάλος σε σχέση με το 2016, όταν το βιβλίο ξεπέρασε τα 692 πλοία, αλλά με την τάση για μεγαλύτερα πλοία, το μέσο μέγεθος του πλοίου και οι συνολικοί ακαθάριστοι τόνοι υπερέβησαν την προηγούμενη αιχμή.
Η Νότια Κορέα επισημαίνει επίσης τη στρατηγική της να επικεντρωθεί σε πλοία υψηλής αξίας, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων μεταφοράς LNG, συμβάλλοντας στην αύξηση της μέσης τιμής ανά πλοίο. Ένα πλοίο μεταφοράς LNG αναφέρεται ότι κοστίζουν έως και 30 έως 40 τοις εκατό περισσότερο από ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Παγκοσμίως τα ναυπηγεία δέχονται πιέσεις λόγω του αυξανόμενου κόστους υλικών και εργασίας, αλλά οι Νοτιοκορεάτες ανέφεραν τον Απρίλιο η μέση τιμή τους ανά πλοίο ήταν τώρα 143 εκατομμύρια δολάρια. Τα στοιχεία από Clarksons δείχνουν ότι οι τιμές ναυπήγησης στη Νότια Κορέα είναι 66 τοις εκατό υψηλότερο από τους Κινέζους αντιπάλους τους που αναφέρθηκε ότι κέρδιζαν κατά μέσο όρο 86 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο.
Οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG και πλοία μεσαίου μεγέθους έχουν καθορίσει την πρόσφατη ανάπτυξη που έχει σημειωθεί στα βιβλία παραγγελιών των ναυπηγών της Νότιας Κορέας. Το ναυπηγείο της Ν Κορέας Mipo Dockyard της Hyundai Heavy Industries, για παράδειγμα, αναφέρει ότι ήταν πρωτοπόρος σε αυτές τις δύο κατηγορίες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr