Οι τιμές νεότευκτων πλοίων αυξάνονται για περισσότερο από ένα χρόνο και ο συνολικός δείκτης τιμών Clarkson Newbuilding ανέρχεται πλέον στις 156 μονάδες, αυξημένος κατά 25% από το χαμηλό του Νοεμβρίου 2020, υποδεικνύοντας τις υψηλότερες τιμές –σε ονομαστικούς όρους– από το 2009.
«Ο ρυθμός της αύξησης ήταν γρήγορος και η άνοδος του δείκτη μας τους τελευταίους 16 μήνες είναι η μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδος σε οποιαδήποτε αντίστοιχη περίοδο από το 2005», ανέφερε η τελευταία εβδομαδιαία έκθεση της Clarkson Research Services.
Επιπλέον, όποιος εφοπλιστής θέλει να παραγγείλει ένα πλοίο σήμερα αντιμετωπίζει μια σημαντική αναμονή. Η κάλυψη του ναυπηγείου έχει αυξηθεί σε 2,9 χρόνια από 2,4 τον Νοέμβριο του 2019.
Παρά την αύξηση κατά 25% στις συνολικές τιμές των νεότευκτων πλοίων, οι ναυπηγοί δεν αποκομίζουν τεράστια κέρδη. Αυτό οφείλεται στο αυξανόμενο κόστος. Οι τιμές του χάλυβα, για παράδειγμα, παραμένουν υψηλές μετά τις μεγάλες αυξήσεις το 2021. Η κινεζική πλάκα χάλυβα κοστίζει σήμερα περίπου 800 δολάρια ανά τόνο, αυξημένα κατά περίπου 250 δολάρια ανά τόνο από τον Απρίλιο του 2020.
«Μια βασική προσαρμογή του πληθωρισμού υποδηλώνει ότι σε «πραγματικούς» όρους οι τιμές των νέων κατασκευών είναι στην πραγματικότητα ακόμη χαμηλότερες από την αρχή του 2016», σημείωσε η Clarksons.
Η ναυλομεσιτική εταιρεία BRS δημοσίευσε μια εκτενή ετήσια έκθεση αγοραπωλησιών την περασμένη εβδομάδα, η οποία κάλυψε τον τεράστιο όγκο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG πέρυσι και τον όλο και μεγαλύτερο φόρτο εργασίας των περισσότερων ασιατικών ναυπηγείων.
Οι παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν περισσότερο από 300% το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της BRS, με τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να ξεπερνούν τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων και δεξαμενόπλοιων για πρώτη φορά στην ιστορία. Επιπλέον, παραγγέλθηκαν 86 μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG το 2021, ρεκόρ όλων των εποχών.
Ως αποτέλεσμα της φρενίτιδας παραγγελιών, η BRS δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι τα περισσότερα κινεζικά ναυπηγεία είναι πλέον γεμάτα για τα επόμενα τρία χρόνια, με παρόμοια κατάσταση στη Νότια Κορέα.
Το 75% της παγκόσμιας ναυπηγικής παραγωγής βρίσκεται τώρα στα χέρια μόλις εννέα ναυπηγικών ομίλων, δείχνουν τα στοιχεία της BRS.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr