Συγκεκριμένα, το πλοίο Viking Sky, της εταιρείας Viking Cruises, εγκαινίασε τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, στις 5 Φεβρουαρίου 2022, νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά και επιβεβαίωσε το φετινό δυναμικό και αισιόδοξο ξεκίνημα της κρουαζιέρας για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και για την χώρα μας.
Το Reporter, επικοινώνησε με τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., η οποία επιβεβαίωσε την αισιόδοξη πνοή για το 2022 και σημείωσε πως μέχρι τώρα, αναμένονται περισσότερες από 60 αφίξεις από 12 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας, με 17 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια.
Η επιτυχία των παραπάνω αριθμών γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, αν αναλογιστεί κανείς τις εξής δύο παραμέτρους.
Πρώτον, στις εταιρείες των οποίων τα πλοία θα επισκεφτούν το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης συγκαταλέγονται μερικά από τα κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας βιομηχανίας της κρουαζιέρας. Μερικά εξ αυτών είναι οι Celebrity Cruises και Silversea Cruises, θυγατρικές της Royal Caribbean International, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας παγκοσμίως, η Oceania Cruises, η κορυφαία γραμμή κρουαζιέρας με εστίαση στη μαγειρική και στον προορισμό και θυγατρική της Norwegian Cruise Line Holdings και η Hapag Lloyd Cruises.
Γίνεται αισθητό πως κολοσσοί στον κλάδο έχουν βάλει τη Θεσσαλονίκη στο χάρτη των προορισμών τους, επιβεβαιώνοντας τις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει η ΟΛΘ Α.Ε. με τις κορυφαίες αυτές εταιρείες της κρουαζιέρας αλλά και τη δέσμευση της ΟΛΘ Α.Ε. για τη συνεχή αναβάθμιση του φάσματος και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών της.
Δεύτερον και ιδιαίτερα αποκαλυπτικό για την αλλαγή του στάτους του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι το γεγονός ότι το 50% των αφίξεων του 2022 θα είναι αφίξεις homeporting κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί με αυξημένο ρυθμό και το 2023.
Μάλιστα, αναφορικά με το homeporting, στο οποίο εστιάζει τόσο ο επιχειρηματικός κλάδος, όσο και η κυβέρνηση, το 2021 και μετά από 15 χρόνια, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης συμπεριλήφθηκε στον Κατάλογο των Λιμένων Homeport, πρόοδος που πρακτικά σημαίνει πως χαρακτηρίστηκε ως λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας.
Η επιτυχία μέσα από αριθμούς
Η φετινή επιτυχία όπως προδιαγράφεται από τα έως τώρα στοιχεία όπως έχουν καταγραφεί, αποτελούν επιτυχή συνέχεια των δεδομένων της περσινής χρονιάς. Χαρακτηριστικά είναι τα αποτελέσματα που φαίνονται μέσα από αριθμητικά στοιχεία του 2021, σε σχέση με το 2019, που αποτέλεσε γενικότερα, χρονιά-ρεκόρ στον τουρισμό.
Αναλυτικότερα:
- στη Θεσσαλονίκη υπερδιπλασιάστηκαν οι επιβάτες, +142% σε 11.777 από 4.865
- το 2021 βρέθηκε στην 14η θέση στον αριθμό επιβατών από την 26η θέση που βρισκόταν το 2019
- όσον αφορά τις αφίξεις, ανέβηκε στην 18η θέση το 2021 από την 36η θέση του 2019
- σε απόλυτους αριθμούς οι αφίξεις σχεδόν τριπλασιάστηκαν: από 6 το 2019 έφτασαν τις 17 το 2021.
Σε επικοινωνία που είχε το reporter.gr με την ΟΛΘ Α.Ε., έγινε αντιληπτό ότι οι παραπάνω αριθμοί δεν είναι καθόλου τυχαίοι, καθώς όπως τόνισαν «αναβαθμίζουμε διαρκώς το φάσμα και την ποιότητα των υπηρεσιών μας, αναπτύσσοντας σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τις εταιρείες κρουαζιέρας, με γνώμονα την προώθηση και προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα και τη δημιουργία αξίας, μέσω της αύξησης της τουριστικής κίνησης». Στην επικοινωνία μας, οι άνθρωποι της ΟΛΘ Α.Ε. επεσήμαναν τη σημασία που έχει η εξέλιξη αυτή για την οικονομία της περιοχής αλλά και την εθνική οικονομία όπως επίσης στο γεγονός ότι δεν φείδονται προσπαθειών για την προβολή και την προώθηση των νέων υπηρεσιών που προφέρει το Λιμάνι Θεσσαλονίκης: «Επιπλέον, συμμετέχουμε ενεργά σε τοπικές, εθνικές και διεθνείς διοργανώσεις και εκθέσεις, προωθώντας τη Θεσσαλονίκη ως ιδανικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια και επιβάτες κρουαζιέρας».
Οι στόχοι της επόμενης πενταετίας
Ανάμεσα στους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει η ΟΛΘ Α.Ε. για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συγκαταλέγεται και η προώθηση της πόλης ως κορυφαίο προορισμό πλοίων αναψυχής, αυξάνοντας την τουριστική κίνηση, με σκοπό την ενίσχυση τόσο της τοπικής κοινότητας, όσο και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. Στόχος της ΟΛΘ Α.Ε. είναι να συνεισφέρει στην ανάδειξη του τουριστικού προορισμού καθώς σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας, 6 στους 10 επιβάτες κρουαζιέρας έχουν επιστρέψει σε προορισμό που αρχικά επισκέφθηκαν με κρουαζιέρα. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια μελέτη της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας προ-κορονοϊού, ο επιβάτης που θα έρθει για την ημέρα, (γνωστός ως “transit” επιβάτης) ξοδεύει κατά μέσο όρο 100€ την ημέρα της επίσκεψης, ενώ ο επιβάτης homeporting ξοδεύει σχεδόν 4 φορές περισσότερα, διότι συνήθως έρχεται πριν από την ημέρα του προγραμματισμένου ταξιδιού για να επισκεφθεί τα αξιοθέατα της περιοχής.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μία νότα αισιοδοξίας για τη χώρα μας η οποία στηρίζεται στον τουρισμό, ειδικά σε μία περίοδο που λόγω της διεθνούς συγκυρίας επικρατεί σύγχυση και αβεβαιότητα για το φετινό καλοκαίρι, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης φαίνεται λοιπόν, πως έχει όλα τα εφόδια να «βάλει πλώρη» για τα «αχαρτογράφητα νερά» των καιρών μας και να φτάσει στον προορισμό που του αξίζει.
Χριστίνα Περλέγκα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr