Ωστόσο, ενώ αυτό φαίνεται αισιόδοξο, τα δεδομένα από τη βάση δεδομένων Trade Capacity Outlook (TCO) της Sea-Intelligence δείχνουν διαφορετικά.
Η εταιρεία μοντελοποίησε έναν μέσο χρόνο διέλευσης 2½ εβδομάδων από την Ασία, για να βρει τον αναμενόμενο αριθμό αφίξεων πλοίων στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ κάθε εβδομάδα. Λαμβάνοντας ως βάση το τέταρτο τρίμηνο του 2021, η Sea-Intelligence υπολόγισε τη σχετική σωρευτική αλλαγή στον αριθμό των αφίξεων πλοίων.
Η μέγιστη μείωση επιτεύχθηκε την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, με 60 λιγότερες αφίξεις πλοίων σε σύγκριση με μια κατάσταση όπου η ροή του 4ου τριμήνου του 2021, είχε συνεχιστεί χωρίς διακοπή.
Μέχρι το τέλος του 2021, η ουρά έξω από το LA/LB αυξήθηκε από περίπου 80 πλοία τον Οκτώβριο σε 105, σύμφωνα με τα στοιχεία της ερευνητικής εταιρείας.
«Λόγω της μείωσης των αναχωρήσεων από την Ασία, θα πρέπει να περιμένουμε 60 λιγότερες αφίξεις πλοίων μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου», εξήγησε ο Alan Murphy, Διευθύνων Σύμβουλος της Sea-Intelligence, ο οποίος συνέχισε προσθέτοντας:
«Αν υποθέσουμε ότι αυτό επηρεάζει κυρίως τις περιοχές των LA/ LB, θα οδηγούσε σε μια κατάσταση όπου η ουρά αντί να αυξηθεί στα 120 πλοία, με βάση τη σταθερή ροή του τέταρτου τριμήνου, θα μειωνόταν στα 60 πλοία και επί του παρόντος βλέπουμε μια ουρά 66 πλοίων».
Αυτό που είναι πιο ανησυχητικό, σύμφωνα με τη Sea-Intelligence, είναι ότι τα δεδομένα θα υπονοούν επίσης ότι εάν δεν υπάρξουν άλλες αλλαγές, τότε η ουρά θα είναι 25 πλοία μεγαλύτερη από τη γραμμή βάσης μέχρι το τέλος Μαΐου 2022.
Η βασική γραμμή, σύμφωνα με την αύξηση της ουράς για το τέταρτο τρίμηνο του 2021, θα συνεπαγόταν μια ουρά 145 πλοίων. Η προσθήκη των επιπλέον 25 θα ανέβαζε την ουρά σε 170 πλοία.
«Αυτό είναι εξαιρετικά απίθανο να συμβεί, ενώ δεν υπάρχουν τόσα πολλά πλοία. Αυτό που θα συμβεί αντ 'αυτού, είναι ότι η απόλυτη έλλειψη πλοίων θα οδηγήσει σε πολλά περισσότερα κενά πλοία», ισχυρίστηκε ο Murphy.
Τον Ιανουάριο υπήρχε ένα είδος σταθερής ισορροπίας, μεταξύ της επιθυμίας να λειτουργήσουν τα απαιτούμενα πλοία και της ανάγκης να μειωθούν τα δρομολόγια, λόγω του γεγονότος ότι τα πλοία δεν ήταν διαθέσιμα.
Ως εκ τούτου, ο Murphy πιστεύει ότι «μπορεί απλώς να επιστρέψουμε στις ουρές 100-105 πλοίων, μέχρι να φτάσουμε στον Απρίλιο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr