Αναλυτικότερα, εντείνονται οι ανησυχίες μεταξύ των μεγάλων ναυπηγών της Νότιας Κορέας ότι οι κλιμακούμενες κινήσεις κυρώσεων κατά της Ρωσίας θα μπορούσαν να επηρεάσουν δυσμενώς το τεράστιο βιβλίο παραγγελιών των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
«Ανησυχούμε για το αν θα μπορέσουμε να πάρουμε τα χρήματα από τους πλοιοκτήτες, καθώς η Ρωσία υφίσταται κυρώσεις και οι τραπεζίτες της μπλοκάρονται», δήλωσε στη Lloyd’s List αξιωματούχος της Hyundai Heavy Industries.
Οι Ρώσοι πλοιοκτήτες περιορίζονται να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε χρηματοοικονομική δραστηριότητα για να συγκεντρώσουν κεφάλαια από αμερικανικές οντότητες, ως μέρος των ευρύτερων σωφρονιστικών ενεργειών που λαμβάνουν οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Μια παρουσίαση σε επενδυτές από το Νοέμβριο έδειξε ότι χρειάζονταν περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτηθεί ολόκληρο το βιβλίο παραγγελιών 32 πλοίων τα επόμενα τρία χρόνια.
Ο οικονομικός διευθυντής της Sovcomflot, Νικολάι Κολέσνικοφ, δήλωσε στη Lloyd's List την περασμένη εβδομάδα ότι ήταν πολύ νωρίς για να σχολιάσει τις κυρώσεις ή τις επιπτώσεις στο βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας.
Ωστόσο, πιο ισχυρά μέτρα - συμπεριλαμβανομένης της δέσμευσης των περιουσιακών στοιχείων της ρωσικής κεντρικής τράπεζας στο εξωτερικό και της απαγόρευσης ορισμένων τραπεζών από το διατραπεζικό σύστημα πληρωμών Swift - ώθησαν τις εταιρείες να διστάζουν να συναλλάσσονται με τους Ρώσους ομολόγους τους για να αποφύγουν παγίδες συμμόρφωσης.
Ο αξιωματούχος της HHI είπε ότι η εταιρεία του έχει μια σχετικά «μικρή έκθεση» στο ρωσικό συμφέρον σε σύγκριση με τους εγχώριους ανταγωνιστές της, οι οποίοι θα πρέπει να ανησυχούν περισσότερο.
Η κατάσταση περιπλέχθηκε περαιτέρω από μια απόφαση της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας αυτή την εβδομάδα να ενισχύσει τους ελέγχους στις εξαγωγές στη Ρωσία και να ενταχθεί στη μερική απαγόρευση του Swift σε ορισμένες ρωσικές τράπεζες.
Ένας αξιωματούχος της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering είπε ότι η εταιρεία γνώριζε τη νέα πολιτική αλλά δεν ήταν σίγουρος εάν τα νεότευκτα πλοία θα εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία. «Ακόμα προσπαθούμε να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες από την κυβέρνηση», είπε ο αξιωματούχος.
Το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας, το οποίο εποπτεύει τα ναυπηγεία της χώρας, έχει προσεγγιστεί για σχόλια.
Ένας αναλυτής ναυπηγικής βιομηχανίας με έδρα τη Σεούλ είπε ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε εάν οι παραγγελίες πλοίων που σχετίζονται με τη Ρωσία θα ακυρωθούν ή θα καθυστερήσουν, καθώς πολλοί από τους κανόνες κυρώσεων εξακολουθούν να στερούνται αναλυτικών κατευθυντήριων γραμμών. «Αλλά υπάρχουν σίγουρα περισσότεροι κίνδυνοι τώρα από πριν».
Οι λανθάνοντες κίνδυνοι, ωστόσο, προφανώς δεν έγιναν αισθητοί από τους επενδυτές που συνέχισαν να αγοράζουν μετοχές των ναυπηγών της Νότιας Κορέας.
Οι τιμές των μετοχών της Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, της μητρικής της HHI και της SHI έχουν αυξηθεί περισσότερο από 7% τις τελευταίες ημέρες. Η DSME αυξήθηκε πάνω από 22%.
Η ανοδική τάση υποκινήθηκε από τις προσδοκίες ότι τα ναυπηγεία θα κερδίσουν περισσότερες παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG για μεταφορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη, η οποία αναμένεται να μειώσει τις εισαγωγές αγωγών από τη Ρωσία εν μέσω της αυξανόμενης έντασης στην περιοχή και να αντισταθμίσει τις απώλειες.
Αν και μια τέτοια προοπτική είναι ευπρόσδεκτη, είναι απίθανο να είναι επιτυχημένη βραχυπρόθεσμα, είπε ο αξιωματούχος του HHI, καθώς η ανάπτυξη και η κατασκευή νέων πλοίων LNG είναι δαπανηρή και θα χρειαστούν πολλά χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Ένας πιθανός τρόπος επιτυχίας είναι τα φορτία από τα υπάρχοντα έργα να εκτρέπονται ώστε να ταιριάζουν στη νέα γεωπολιτική πραγματικότητα, σύμφωνα με τον επικεφαλής έρευνας Ralph Leszczynski, Banchero Costa.
Πέρυσι, οι ρωσικές εξαγωγές LNG στην Ευρώπη και σε άλλους δυτικούς συμμάχους, όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν, ανήλθαν συνολικά σε 26 εκατομμύρια τόνους έναντι 32 εκατομμυρίων τόνων αυστραλιανών εξαγωγών στην ηπειρωτική Κίνα.
Η Ευρώπη θα μπορούσε να προμηθευτεί LNG από την Αυστραλία, η οποία παραμένει εγκλωβισμένη σε εμπορική διαμάχη με την Κίνα, ενώ η τελευταία αναμένεται να επεκτείνει την αγορά φυσικού αερίου από τη Ρωσία.
Η μετατόπιση θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή, αλλά θα απαιτήσει πολύ περισσότερα πλοία, είπε ο κ. Leszczynski.
«Από οικονομική άποψη αυτό δεν θα είχε νόημα σε κανονικές εποχές, αλλά η πολιτική φαίνεται να υπερτερεί της οικονομίας πολύ συχνά αυτές τις μέρες».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr