Η μετάβαση της παγκόσμιας ναυτιλίας από μια βιομηχανία που εξαρτάται από τον άνθρακα σε μια βιομηχανία που λειτουργεί χωρίς εκπομπές αερίων θερμοκηπίου είναι ένα τεράστιο έργο.
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτά κατηγορίας roll-on/roll-off (RoRo) επενδύουν ήδη στην ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικών αερίων του θερμοκηπίου και έχουν δεσμευτεί να τα καταφέρουν, αλλά απαιτούνται σαφείς παγκόσμιοι κανονισμοί.
Τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, η 78η σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ (MEPC 78) θα εξετάσει την περαιτέρω ανάπτυξη της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Το WSC έχει εντοπίσει έξι ρυθμιστικές και οικονομικές οδούς, οι οποίες είναι όλες κρίσιμες για την επιτυχή πλοήγηση του IMO στη μετάβαση στη θαλάσσια ενέργεια:
1.Μια παγκόσμια τιμή του άνθρακα σε συνδυασμό με αξιόπιστα και ευρείας βάσης προγράμματα «εξαγοράς» που αποτελεσματικά ισοπεδώνουν τους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των νεότερων πλοίων χαμηλών και μηδενικών αερίων του θερμοκηπίου και των δεκάδων χιλιάδων πλοίων που θα εξακολουθούν να καίνε συμβατικά καύσιμα. Αυτό θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο να επιτρέψει στις εταιρείες να χρησιμοποιούν πλοία μηδενικών εκπομπών και να τα λειτουργήσουν ανταγωνιστικά.
- Διαφανής ανάλυση του κύκλου ζωής των καυσίμων, η ανάλυση των εκπομπών, σε συνδυασμό με ρυθμιστικούς μηχανισμούς για την παροχή κινήτρων στους πρωτοεμφανιζόμενους για χρήση εναλλακτικών καυσίμων που προσφέρουν σημαντικές μειώσεις εκπομπών ακόμη και εάν δεν είναι εξαρχής διαθέσιμα από πλήρως ανανεώσιμες πηγές.
- Ολοκληρωμένη ανάπτυξη της παγκόσμιας παραγωγής και προμήθειας καυσίμων μηδενικών εκπομπών μέσω συνεργασιών μεταξύ κρατών μελών του ΙΜΟ και παρόχων ενέργειας, καθώς και κανονιστικών διατάξεων που επιτρέπουν ευελιξία στα αρχικά στάδια της ενεργειακής μετάβασης, δεδομένου ότι δεν θα είναι διαθέσιμα πράσινα καύσιμα ταυτόχρονα σε όλο τον κόσμο.
4.Ένα Πρόγραμμα Πράσινων Διαδρόμων για την επιτάχυνση μιας δίκαιης μετάβασης στα καύσιμα και την τεχνολογία, εισάγοντας πλοία μηδενικών εκπομπών και καύσιμα στις εμπορικές λωρίδες όπου είναι πρώτα διαθέσιμη η απαραίτητη παράκτια ενεργειακή υποδομή. Αυτό θα επιταχύνει την ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών και θα ενθαρρύνει τα κράτη μέλη του ΙΜΟ και τα ενδιαφερόμενα μέρη να επικεντρωθούν σε κυβερνητικές πρωτοβουλίες και συντονισμένες επενδύσεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για την κατασκευή των απαραίτητων εγκαταστάσεων παραγωγής και υποδομής προμήθειας.
5.Νέα πρότυπα κατασκευής που υποστηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση, όπως η απαίτηση από τα πλοία που κατασκευάστηκαν μετά από μια συγκεκριμένη ημερομηνία να μπορούν να λειτουργούν με μηδενικά καύσιμα ή να μην επιτρέπεται η κατασκευή πλοίων που μπορούν να λειτουργούν μόνο με ορυκτά καύσιμα μετά από μια συγκεκριμένη ημερομηνία.
- Η Εφαρμοσμένη Ε&Α για συστήματα πλοίων και παράκτιων συστημάτων που επιτρέπουν την ασφαλή χρήση καυσίμων μηδενικών αερίων του θερμοκηπίου είναι απαραίτητη για τη δημιουργία μηδενικών εκπομπών πλοίων στο νερό. Για την αποφυγή ατυχημάτων και λανθάνοντος ενεργητικού, απαιτείται σημαντική αύξηση του επιπέδου της προσπάθειας και των επενδύσεων Ε&Α για την ανάπτυξη των απαραίτητων τεχνολογιών για τη χρήση των πιο υποσχόμενων καυσίμων στα υπερωκεάνια πλοία.
Τα κρίσιμα μονοπάτια έχουν αναλυθεί περαιτέρω και υποβληθεί από το WSC στον ΙΜΟ. Κάθε ένα από αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να αποτελεί μέρος μιας διευρυμένης στρατηγικής του IMO και το WSC δήλωσε ότι ανυπομονεί να συνεργαστεί με κράτη μέλη και οργανισμούς για την ανάπτυξη και την ενσωμάτωση αυτών των στοιχείων σε ρητούς κανονισμούς και προγράμματα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr