Η TEN, που ιδρύθηκε το 1993, είναι μια από τις πρώτες και πιο εδραιωμένες εισηγμένες στο χρηματιστήριο ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο. Διαθέτει διαφοροποιημένο στόλο που αποτελείται σήμερα από 71 πλοία συνολικής χωρητικότητας 8,0 εκατ. dwt.
Στην παρουσίαση συμμετείχαν ο Δρ. Νικόλας Π. Τσάκος, Founder, President & CEO, ο κ. Γιώργος Σαρόγλου, Chief Operating Officer, ο κ. Χάρης Κοσμάτος, Corporate Development Officer και ο κ. Απόστολος Τσιτσιράκης, Strategy & Corporate Development.
Σε ερώτηση για το αν η TEN σκοπεύει να προχωρήσει και σε άλλες επενδύσεις διπλού καυσίμου, όπως έκανε πρόσφατα, ο Δρ. Τσάκος, απάντησε χαρακτηριστικά: «Πρόθεσή μας είναι από τώρα μέχρι το 2030, η πλειοψηφία του στόλου μας να αποτελείται από πολύ πιο πράσινη τεχνολογία. Η μόνη διαθέσιμη τεχνολογία που υπάρχει τώρα, είναι αυτή του διπλού καυσίμου».
Με αφορμή τη πρόσφατη παράδοση του τρίτου πλοίου μεταφοράς LNG με πενταετή απασχόληση σε μεγάλο τελικό χρήστη, η επόμενη ερώτηση, επικεντρωνόταν στο κατά πόσο η TEN θα κάνει περαιτέρω ενεργειακές επενδύσεις και αν οι παραγγελίες θα γίνουν κερδοσκοπικά. O Δρ. Τσάκος δήλωσε ότι υπάρχει πρόθεση να επεκταθούν περαιτέρω σε νέες παραγγελίες στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου όταν το επιτρέπει η ναυλαγορά.
Για την ταμειακή θέση της εταιρείας, ο Δρ. Τσάκος είπε: «Νομίζω πως κλείσαμε τη χρονιά κοντά στα 140 εκατομμύρια. Ήμουν πάντα πολύ συντηρητικός στο να κρατάω τα μετρητά μας, γιατί πιστεύω ότι τα χρειάζεσαι, όταν δημιουργούνται ευκαιρίες. Θα έλεγα ότι για κάθε εταιρεία εκμετάλλευσης τα μετρητά σε ένα κανονικό επίπεδο, είναι περίπου οπουδήποτε μεταξύ μισού εκατομμυρίου δολαρίων και ενός εκατομμυρίου δολαρίων ανά πλοίο. Είμαστε λίγο πιο συντηρητικοί από αυτό. Συνήθως το διπλασιάζουμε».
Τέλος, σχετικά με νέες αγορές πλοίων ο κ. Κοσμάτος, τόνισε πως αυτό «εξαρτάται από τους πελάτες μας. Εάν οι πελάτες μας έχουν ανάγκες, δεν θα αγοράσουμε πλοία, θα ναυπηγήσουμε πλοία έναντι μακροπρόθεσμων συμβάσεων προσαυξήσεων, όπως έχουμε κάνει στο παρελθόν».
Ενώ ο Δρ. Τσάκος, συμπλήρωσε πως «Αρκεί οι επιστροφές να είναι κρίσιμες. Δεν είμαστε ναυπηγική εταιρεία, είμαστε πλοιοκτήτρια εταιρεία. Επιδιώκουμε να προσαρμόσουμε στους μεγάλους τελικούς χρήστες την πρόοδο της εταιρείας μας. Έχουμε περισσότερο ένα βιομηχανικό μοντέλο ναυτιλίας παρά μια τυπική εταιρεία που βασίζεται στην αγορά spot».
Χριστίνα Περλέγκα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr